Xavi aventura més dificultats per la situació econòmica
El tècnic compleix avui en l’Almeria-Barça el seu partit número 100 de Lliga. Demana reforços per millorar l’equip però assumeix que la falta de diners ho impedirà.
Recuperada la satisfacció de tornar al segon lloc de la Lliga, que haurà de mantenir en els pròxims tres partits fins al final del torneig, el focus de preocupació del cos tècnic del Barça es dirigeix ara a la temporada vinent i les possibilitats que tingui el club de poder millorar la plantilla amb fitxatges. Xavi Hernández està preocupat per les dificultats econòmiques que impediran reforçar la plantilla com desitjaria.
La prioritat, però, rau en la visita a l’Almeria. El conjunt andalús ja està descendit i aplana la pretensió del Barça per aconseguir el segon lloc per l’honor de quedar en la posició més elevada, assegurar l’ingrés per participar en la Supercopa del mes de gener i poder aspirar a un quart títol.
El panorama s’ha aclarit per les dues ensopegades del Girona amb l’empat al camp de l’Alabès i la derrota a Montilivi contra el Vila-real. El Barça va avançar els blanc-i-vermells amb el triomf contra la Reial Societat i ara pot ampliar la diferència a quatre punts si venç a Almeria. "No serà senzill ni fàcil derrotar l’Almeria", vaticinava Xavi, posant en valor que els futbolistes andalusos, una vegada consumat el descens, se sentiran "més alliberats" i podran expressar la seva millor versió.
Jugar millor, competir pitjor
Dirigirà el tècnic el seu partit número cent. Va valorar, en general, que en aquesta campanya s’ha jugat millor que en l’anterior, i s’ha competit pitjor, ja que es van perdre aviat les opcions de revalidar el títol. Li amarga el record dels quatre partits perduts contra el Madrid i contra el Girona, però va ressaltar el 0-4 al Bernabéu de la passada campanya i la victòria en el derbi contra l’Espanyol, a més d’haver vençut sempre l’Atlètic.
Xavi farà rotacions a Almeria, el segon compromís dels tres que hi haurà en set dies. Faltarà el sancionat Ilkay Gündogan. Ronald Araujo encara té molèsties. No és clar que el moviment de peces promogui la titularitat de Vitor Roque, suplent habitual.
El tècnic va defensar el discutit fitxatge per l’alt dispendi que va suposar (30 milions més 31 en variables) i el nul ús de la inversió. Va recordar que es va planificar que arribés el pròxim estiu, no l’hivern passat, i que es va avançar la seva incorporació per les lesions de Gavi i Balde perquè "visqués, conegués i competís amb els seus nous companys" per tal d’accelerar la seva integració i la seva adaptació al futbol europeu.
"Com a entrenador entenc que hi ha futbolistes que són en un millor moment i per això juga menys. Això ha passat sempre, tota la vida", va dir l’entrenador blaugrana, que va mostrar un perfil afligit després de rebre males notícies.
Canviar per millorar
Notícies relacionades"El culer ha d’entendre que la situació econòmica és difícil", va avisar Xavi, que veu com les expectatives pels fitxatges que desitja acabaran perdent-se durant l’estiu. "L’objectiu és canviar coses, incorporar gent, millorar, perquè, si no, ens quedarem igual", reflexionava el tècnic, brindant una fàcil lectura sobre el que significa quedar-se igual: sense títols i aspirar a la segona plaça a la Lliga.
"La difícil situació econòmica marcarà la planificació esportiva", va repetir, recordant que el club no parteix en igualtat de condicions amb els rivals. "Això no té res a veure amb fa 25 anys, quan un entrenador deia ‘vull aquest, aquell, aquell altre’...
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- Educació a Catalunya Professors de català fan una crida a no corregir la selectivitat per mostrar el seu malestar amb el Departament
- Les clarisses abandonaran al febrer el monestir de Pedralbes
- Sessió al Congrés La pujada de les pensions i l’ajuda al transport cauen al tombar-les Junts i PP
- Memòria històrica Apareix un film testimonial de l’entrada de les tropes franquistes a Figueres el febrer de 1939
- Commoció al Pirineu per la mort de Joan Planes
- Negociacions Junts presentarà una proposta per apujar les pensions i mantenir la rebaixa al transport públic si no ho fa el Govern central
- Successos Ketamina oculta en regals de Nadal per a bebès: cau una banda que traficava amb pastilles entre Barcelona i Austràlia
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració