El cas continua viu en un jutjat de València

Entossudit a acabar amb el problema de racisme que, segons ell, pateix el futbol espanyol, a Vinícius no li tremola el pols a l’hora d’enfrontar-se als racistes, ja sigui dins del terreny de joc, en les seves xarxes socials o als tribunals. Ho va fer quan el van insultar a Mallorca ("¡Ets un puto mico!"), a Sevilla, a Pamplona o a València, però també va donar la cara quan quatre ultres de l’Atlètic van decidir, presumptament, anar-se’n a un pont a penjar del coll un ninot inflable amb la seva samarreta.
El brasiler torna avui a Mestalla, on tot va acabar de saltar pels aires la temporada passada quan va decidir assenyalar un aficionat que li estava fent gestos de simi des de la grada. Abans, Vinícius ja havia sigut rebut amb insults racistes quan va arribar a l’estadi, i va tornar a rebre’ls després quan part de la grada li va cantar que era un "mico". Això és el que ell defensa, ja que el tema continua viu als tribunals i dijous vinent declararan més testimonis.
El cas es troba al Jutjat d’Instrucció núm. 10 de València i, de moment, ja ha provocat la detenció de tres aficionats d’entre 18 i 21 anys i una tensió entre Vinícius i el club valencià que es manté. Ell afirma que els càntics racistes van ser d’una part de la grada, no tota, mentre que des del València i el seu entorn afirmen que el que se li va cridar va ser "tonto" i que se’ls ha estigmatitzat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El restaurant preferit de Lamine Yamal
- Primera fase Així serà la futura Fira a Montjuïc: inici d’obres el 2026 i arquitectes internacionals i locals
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 46,27% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Els germans Roca obriran un nou restaurant a l'hotel Esperit Roca el 27 d'abril
- Catalunya-Aragó El Govern assegura que no té previst tornar a apostar per uns Jocs Olímpics d'Hivern
- L’avenir de la legislatura El Govern central aplaudeix el nou pacte migratori amb Junts, però veu «molt difícil» aprovar els Pressupostos
- «Repesca» dels no immunitzats Catalunya reforça la vacunació contra el papil·loma humà i immunitzarà nois de fins a 18 anys a partir de l’abril
- Mobilitat Els estatuts de la nova empresa de Rodalies no concretaran que l’adscripció a Renfe sigui temporal