Schareina il·lusiona en la seva estrena amb Honda al Dakar

El pilot valencià debuta amb victòria en l’exigent pròleg 

Schareina il·lusiona en la seva estrena amb Honda al Dakar

LAURA LóPEZ ALBIAC

1
Es llegeix en minuts
LAURA LÓPEZ ALBIAC

El Dakar 2024 ja està en marxa. Un exigent pròleg disputat a Al-Ula sobre 27 quilòmetres cronometrats i 130 més d’enllaç va obrir ahir la carrera i va servir per establir l’ordre de sortida de la primera etapa, però sobretot, va començar a posar el focus en els favorits de les diferents categories.

El talentós Tosha Schareina, pilot valencià d’origen alemany, que ha heretat l’Honda oficial de Joan Barreda, va començar amb immillorables sensacions i va ser el més ràpid aquest primer dia d’acció, que tot i que no comptava per a la classificació general, sí que li va permetre triar posició estratègica per avui. De passada, va llançar un primer avís als seus rivals directes, inclosos els seus companys en la poderosa estructura del Monster Energy Team, que compten amb l’última versió de la moto d’Honda, a diferència de l’espanyol.

Schareina va arrencar segon i va marcar la primera referència del dia a l’Aràbia, amb gairebé mig minut de diferència sobre tot un guanyador del Dakar com Sam Sunderland. No es va fer il·lusions, perquè encara quedaven per arribar a meta la majoria dels favorits, com el defensor de la corona, Kevin Benavides, o el vigent campió del món, el seu germà Luciano. Cap va poder batre el valencià, que va treure 12 segons a Daniel Sanders (GasGas) i 19 sobre Ross Branch (Hero), i va deixar a 24 el seu company Adrien van Beveren, quart.

Notícies relacionades

Carlos Sainz, discret

En cotxes, Audi va arrencar al capdavant, però aquesta vegada el protagonisme no va ser per a Carlos Sainz ni Stephane Peterhansel, els seus dos primers espases, que van ser més aviat discrets en el pròleg. El seu company, el suec Mattias Ekströmn va ser qui va portar la veu cantant i va volar a bord del prototip RS Q e-tron impulsat per energia elèctrica, amb què Audi busca fer història en el que previsiblement serà el seu comiat del ral·li. "No hem fet bona feina. El pla era acabar el 15 o així, i la veritat és que no ha sortit bé. Ens hem perdut en una zona i hem parat abans de l’arribada. Ens hem equivocat en un càlcul perquè pensàvem que havíem perdut menys temps", va reconèixer Sainz.