Cas Rubiales
El TAD inhabilita tres anys Luis Rubiales pel petó a Jenni Hermoso
A diferència del Govern central, el tribunal no hi va veure abús d’autoritat i va iniciar l’expedient per dues faltes greus, no molt greus
El Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD) ha decidit aquest divendres inhabilitar durant tres anys l’expresident de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales, pel petó que va fer a la jugadora de la selecció Jenni Hermoso després de la final del Mundial femení i el seu comportament a la llotja a Sydney.
Segons va informar Iusport, el TAD ha elevat a definitiva la proposta de l’instructor de l’expedient i ha imposat dues sancions d’any i mig a Rubiales, que va dimitir del càrrec el 10 de setembre després de la investigació oberta per l’Audiència Nacional per possible agressió sexual i coaccions i la de la FIFA, que després el va sancionar tres anys.
El TAD va estimar parcialment l’1 de setembre la denúncia presentada pel Consell Superior d’Esports (CSD) i va acordar obrir l’expedient disciplinari a Rubiales tancat aquest divendres, per dues infraccions greus després de la final del Mundial femení, en què Espanya va guanyar el Mundial el 20 d’agost a Sydney.
Notícies relacionadesEl CSD va traslladar «una petició raonada» al TAD per una possible vulneració de la llei de l’esport i del reial decret sobre disciplina esportiva per part de Luis Rubiales, en concret dels articles 76.1.a de la primera i 14.h del segon, que fan referència, respectivament, als abusos d’autoritat i als actes notoris i públics que atemptin contra la dignitat o decòrum esportius.
A diferència del Govern central, el tribunal no hi va veure abús d’autoritat i va iniciar l’expedient per dues faltes greus, no molt greus.
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- Barcelona, protagonista Porta i Bermúdez, renovadors de la marca BCN
- Gest després de la ruptura El Govern central desbloqueja la llei contra la multireincidència de Junts malgrat témer una clatellada de l’esquerra
