El Mundial de F-1
Ocon envesteix Alonso i l’insulta per ràdio: «Idiota Fernando»
Verstappen imposa la seva llei en l’esprint del Brasil
Els dos pilots expliquen el seu accident a Interlagos, que no tindrà sanció
Esteban Ocon ha envestit Fernando Alonso durant la primera ronda de classificació per a la carrera esprint d’aquest dissabte al Brasil. El francès, que ha acabat impactant a gran velocitat contra les barreres de protecció del revolt 3 d’Interlagos, destrossant el seu Alpine, ha culpat immediatament Alonso de l’accident, i l’ha insultat per ràdio: «¡P... idiota Fernando!».
El francès començava la seva volta ràpida quan es va trobar amb Alonso a la pista. L’asturià es va apartar de la trajectòria per deixar-lo passar, però Ocon va perdre el control del seu monoplaça i va xocar amb l’Aston Martin, que va acabar amb la suspensió trencada i no va poder ser reparat a temps per disputar la segona tanda de classificació, el que relegava Alonso a la 15a plaça de graella de la carrera esprint.
Amb tot, Fernando Alonso no ha volgut posar llenya al foc i ha tret importància a l’incident: «Per desgràcia, no hem pogut acabar la classificació. És una pena, els dos cotxes tenien molts danys. No és el que volíem. No he vist la repetició encara, però algú m’ha explicat que ell (Ocon) ha perdut una mica el cotxe i, bé, és una d’aquestes situacions d’estar en el lloc equivocat, en el moment equivocat».
No obstant, l’empipada del francès ha continuat: «És difícil de pair perquè venia en volta per passar a la SQ2 i m’he trobat Fernando. Tot el pàdoc tenim correccions com aquesta. Fernando se n’ha anat a l’esquerra a mitja corba, no m’ha deixat prou espai i hem xocat», ha explicat.
«Ha sigut un gran impacte, molt fort, així que estic una mica adolorit, però no importa, continuarem competint. He sentit la gent dir que havia perdut el cotxe. No és veritat. Fernando se n’ha anat cap a l’esquerra al mig de la corba, i no ha deixat prou espai», ha insistit.
Els comissaris han obert una investigació i han cridat Alonso per declarar després de la classificació. Pedro de la Rosa ha revelat a DAZN que no hi haurà sanció per a cap dels dos protagonistes, al considerar-se una «situació» fortuïta.
Notícies relacionadesI poc després ha arribat la notificació oficial de la FIA.
Una decisió lògica veient les diferents imatges de l’accident captats des de la grada i des de les perspectives dels dos pilots amb les càmeres instal·lades en el seu monoplaça, en què s’aprecia que Ocon no pot controlar el cotxe. Segons la FIA, «Ocon ha perdut el control i se n’ha anat més llarg, mentre que Alonso s’ha mogut més cap a la traçada ideal deixant menys espai».
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Receptes rodones La recepta definitiva per fer les millors mandonguilles casolanes
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Crisi a Aliança Catalana: militants de Berga planten cara a la direcció de Sílvia Orriols
- Tendències per a aquest any El raïm dona un respir aquesta nit de Cap d’Any i es converteix en gairebé l’únic aliment fresc que no s’encareix aquest Nadal
- Opositora a Maduro Disfressada, amb barca pesquera i amb ajuda de Trump: així va escapar María Corina Machado de Veneçuela per recollir el premi Nobel de la Pau
- Concert Rosalía S’esgoten les entrades per als concerts de Rosalía a Madrid i Barcelona
- Música ‘Lux’ de Rosalía, segon millor àlbum de l’any segons la revista ‘Billboard’
