FUTBOL
Sis detinguts pels danys causats per la invasió del camp de l’Espanyol durant la celebració de la Lliga del Barça
Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dijous sis homes, d’entre 23 i 46 anys, pels danys causats per la invasió del camp de l’Espanyol el passat 14 de maig, durant la celebració del títol de Lliga del Barça.
A la finalització del partit es va produir la invasió de camp per part d’un centenar de seguidors del sector més radical de l’RCD Espanyol que van produir danys per valor de 32.110,74 euros, segons la nota dels Mossos.
Els investigadors han constatat que, tot i que la totalitat de radicals no provenien de la grada d’animació, sí va ser des d’aquest punt des del qual es «va iniciar i va incitar» la resta a saltar al camp i «produir intencionadament» danys a les instal·lacions. Entre els seguidors que van protagonitzar el salt, molts d’ells es van encarar amb els vigilants de seguretat del recinte i van llançar diversos objectes.
L’incident va fer que també agents dels Mossos saltessin al camp per protegir els jugadors i l’equip tècnic del Barça, que esperonats per Ronald Araujo van desmuntar el cercle eufòric que havien format i van arrencar a córrer cap al túnel dels vestidors.
Cap membre del Barça ni de l’equip local va arribar a tenir contacte amb els seguidors que s’havien desplegat al camp de manera violenta gràcies a la intervenció ràpida dels Mossos d’Esquadra i els vigilants de seguretat privada que van impedir que accedissin a l’interior de les instal·lacions tallant la boca del túnel.
Investigació en marxa
Cinc mesos després, els investigadors han detingut sis dels busca-raons. D’ells, dos a Sant Boi de Llobregat, un a Sant Joan Despí, un altre a Lliçà de Vall, un més a Barcelona i, el restant, a Sant Cugat del Vallès.
Notícies relacionadesSegons els Mossos, cap d’ells té antecedents per delictes relacionats amb la violència al món de l’esport, i tampoc pertanyen a grups ultra. La investigació continua en marxa i no es descarten noves detencions.
A més, per la invasió del camp, els Mossos han obert mig centenar de procediments sancionadors –àmbit administratiu–, partint de la llei –19/2007– contra la violència, el racisme, la xenofòbia i la intolerància en l’esport.
- Preparat minuciosament Atrapat amb una càmera sota la perruca i un pinganillo perquè li dictessin les respostes de l’examen de recuperació del carnet de conduir
- Conflicte a l’escola Illa situa l’acord amb els sindicats de professors com «el primer pas per remuntar» l’educació a Catalunya
- Leo Messi explica com és la seva vida a Miami: «M’és igual l’edat mentre jo pugui continuar fent el que m’agrada»
- Acord ‘in extremis’ Els sindicats de professors mantenen la vaga de dilluns mentre consulten el col·lectiu docent
- Pacte d’última hora Claus | Aquests són els detalls de l’acord que augmenta el sou dels mestres en 450 euros mensuals
