Barçagate

Bartomeu carrega contra els Mossos: «Només pretenen desprestigiar-me»

L’expresident del Barcelona s’hi torna contra l’informe de la policia catalana

Els Mossos sospiten que Bartomeu desviava diners per a finalitats personals

Bartomeu carrega contra els Mossos: «Només pretenen desprestigiar-me»

FCB

2
Es llegeix en minuts
Francisco Cabezas
Francisco Cabezas

Cap d'Esports d'EL PERIÓDICO

ver +

Si bé l’anomenat cas Barçagate va esclatar el febrer del 2020, tres anys i mig després, i mentre es continua instruint un altre assumpte com el cas Negreira, aquell escàndol en què es va veure implicat l’anterior govern de Josep Maria Bartomeu al Barcelona continua el seu curs als jutjats. Després que aquesta setmana el programa ‘Què t’hi jugues’ revelés un informe entregat pels Mossos d’Esquadra al Jutjat d’Instrucció número 13 en què la policia catalana concloïa que l’expresident blaugrana hauria desviat diners del club per a finalitats personals mitjançant una empresa externa al club, Amalgama, el mateix Bartomeu ha mirat de reaccionar-hi. Primer, amb un escrit d’al·legacions. Després, carregant contra els Mossos, a qui acusa d’emetre «informes parcials i esbiaixats». «Només pretenen desprestigiar-me», clama.

«És evident que, des de l’inici del cas, el 2020, les actuacions del cos policial només han respost a l’afany de desprestigiar-me sense reparar a anar més enllà dels límits legals que hauria de complir», assenyala Bartomeu, que incideix que aquest informe «està completament fora dels cursos constitucionals ja que es tracta d’una investigació prospectiva, és a dir, sense autorització judicial i aliena a la causa concreta que va motivar al seu dia la confiscació de documentació i registres telefònics [...]. Els Mossos transgredeixen sistemàticament el mandat constitucional de cenyir-se a l’acotació de les seves funcions quan intervé sota l’autoritat judicial». 

Els Mossos posaven en el focus del seu informe l’empresa Amalgama Marketing, propietat de Miquel Sambola, a qui la policia situa com a amic personal de Bartomeu. A partir d’aquí, les forces de seguretat consideren que la vinculació contractual (84.000 euros l’any) no tenia a veure amb els serveis professionals per deixar, sinó amb «una plataforma de desviació de diners del Barcelona per interès personal de Bartomeu». Concretament, per pagar terceres persones i periodistes.

Notícies relacionades

«Reclamo de la força policial que s’ajusti a valorar fets concrets i no conductes o formes de vida. És inadmissible la seva pretensió d’examinar sense cap límit qualsevol de les decisions de caràcter econòmic que hagin pres durant la meva presidència», es queixa Bartomeu, que obre el ventall de la sospita: «És una circumstància preocupant el fet que, com és públic i notori, són uns quants els responsables dels Mossos d’Esquadra que, havent sol·licitat l’excedència, han sigut contractats per l’àrea de seguretat del FC Barcelona i han sigut acomiadats al cap d’un temps, se suposa que amb la corresponent indemnització, per reincorporar-se novament dins del cos. Aquesta situació genera com a mínim suspicàcies i recels».

Amb referència a l’empresa Amalgama, Bartomeu argumenta que va ser contractada «puntualment, com moltes més del sector». «Es tracta d’un relat ple de falsedats, com que s’havia utilitzat per pagar periodistes o empresaris amb l’única finalitat de beneficiar la meva imatge pública».