AQUEST DISSABTE
Primer campionat de vòlei neu a Boí Taüll
Catalunya acull l’estrena d’una nova modalitat que ja té calendari oficial europeu i que vol ser inclosa als Jocs Olímpics d’Hivern
L’estació d’esquí de Boí Taüll acull aquest dissabte el primer campionat de vòlei neu de Catalunya, una nova modalitat. Les pistes hauran de deixar un espai per als 12 equips (sis de masculins i sis de femenins) que participaran en l’innovador torneig que organitza la Federació Catalana de Voleibol (FCV).
El vòlei de pista i de platja salta ara a les muntanyes. La fórmula de joc s’adapta a la modalitat sobre neu, on els equips són de tres integrants. Els jugadors porten roba adaptada a les circumstàncies per protegir-se del fred i el calçat són botes de tacs. Les mesures de la pista són les mateixes (16 x 8 metres) i ha de tenir, com a mínim, una base de 30 centímetres de neu.
Malgrat la novetat de ser el primer campionat de Catalunya, el vòlei neu va tenir espai als Jocs d’Hivern de Pyeongchang 2018 i de Pequín-2022 com a esport de demostració per a la seva futura inclusió en el programa olímpic.
Notícies relacionadesTot i que Boí Taüll viurà l’estrena de la modalitat, el vòlei neu consta d’un calendari oficial a nivell europeu des del 2015. Es va començar a jugar a la dècada dels 90 a Àustria i Suïssa i va viure el seu primer gran impuls el 2008 com a prova esportiva a Wagrain (Suïssa).
La Federació Internacional de Voleibol (FIVB), a través de la Confederació Europea de Voleibol (CEV), en la qual participen les principals seleccions, intenta expandir-lo a tot el continent per popularitzar-lo i ajudar en la seva inclusió als Jocs Olímpics.
- Balanç de criminalitat La Policia va detenir 26 fugitius internacionals a Barcelona i 37 a la resta de Catalunya l’any passat
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
- Agressió sexual El jutge accepta la rectificació de Mouliaá i torna a citar Errejón per comunicar-li l’obertura de judici per agressió sexual
- Menys criminalitat Els delictes cauen un 6% a Barcelona gràcies a l’ofensiva policial contra la multireincidència
- ACTUALITAT BLAUGRANA Rafa Yuste, president en funcions del Barça: «Allò del VAR va ser una vergonya, demanarem explicacions»
