COMENTARIS RACISTES
Antiviolència sancionarà els aficionats que van insultar Vinícius en el partit contra el Valladolid
Estudiarà les càmeres de trànsit per identificar els que van penjar la pancarta i el ninot contra Vinícius abans del derbi coper contra l’Atlètic

La Comissió contra la Violència, el Racisme, la Xenofòbia i la Intolerància en l’Esport ha anunciat que multarà i prohibirà l’accés als estadis a «més d’una dotzena» d’aficionats identificats com a autors dels comentaris racistes contra Vinícius al Nou Zorrilla durant el Valladolid-Reial Madrid.
En la seva reunió extraordinària d’aquest dilluns, Antiviolència va informar que, en relació amb els insults proferits per aficionats locals en el partit de LaLiga Santander Reial Valladolid-Reial Madrid el 30 de desembre, ha iniciat la tramitació de les propostes de sanció per a més d’una desena d’aficionats, la identificació dels quals ha sigut possible gràcies a l’«efectiva col·laboració» del club val·lisoletà.
En aquest sentit, va afegir que les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat continuen analitzant les imatges disponibles per obtenir més dades probatòries i proposar sancions, que, per la seva gravetat, porten associades multes de 4.000 euros i la prohibició d’accés als recintes esportius per un any per a cada un dels identificats.
D’altra banda, en la reunió a la seu de la Fiscalia General de l’Estat es va analitzar igualment la col·locació sobre un pont pròxim a la Ciutat Esportiva del Reial Madrid a Valdebebas d’una pancarta amb el lema ‘Madrid odia el Reial’ i d’un ninot amb la samarreta de Vinícius Júnior, en la prèvia del derbi Reial Madrid-Atlètic de Madrid de Copa del Rei. En aquest sentit, la comissió va destacar la «gravetat d’aquestes conductes» que transcendeixen de l’àmbit administratiu al penal i requereixen, segons ella, d’una actuació «contundent per a la seva prevenció i càstig».
Investigació en marxa
Així va indicar que la policia ha posat en marxa una investigació per a la identificació dels autors a través de la visualització de les càmeres de vigilància del trànsit de la zona, i de les imatges publicades a les xarxes socials per elevar les corresponents propostes de sanció per als autors d’aquests «menyspreables actes de caràcter racista, xenòfob o intolerant».
Notícies relacionadesVa recordar que la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) i LaLiga han reiterat la seva «enèrgica condemna d’aquest trist episodi i han mostrat la seva determinació» a col·laborar amb la Comissió per aconseguir la identificació dels autors.
«A més, la permanent ha valorat la immediata reacció dels clubs Reial Madrid i Atlètic de Madrid, que, a través dels seus comunicats, van manifestar la seva condemna i repulsa als fets i van mostrar la seva predisposició a treballar juntament amb les autoritats per aconseguir identificar els autors», va dir.
- Precampanya municipal Xavier Trias nega tres vegades Puigdemont al Círculo Ecuestre però reafirma el seu independentisme
- Club de fitnes Aitor Sánchez: «Ens qüestionem si és dolent sopar llegums però no si sopar pizza ho és»
- Conflicte mercantil La jutge ordena al nou operador del bar Pinotxo de la Boqueria deixar d’utilitzar aquest nom comercial
- Universitat de Barcelona Un mosso que fa classes a la UB deté un home després de colar-se a la facultat per robar ordinadors
- A l’Argentina Un micròfon obert en un concert de Rosalía destapa el que la cantant adverteix als seus ballarins
- Llegenda del rock Roger Waters sacseja el Sant Jordi amb el seu dia del judici final
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 22 de març del 2023
- Sortejos Euromilions avui: resultats i comprovació de números premiats en el sorteig de divendres, 21 de març del 2023, en directe
- Funcionaris de presons es tanquen a Brians 2 com a protesta per les agressions de presos
- Instal·lada al febrer Barcelona bloqueja la tirolina de Gran Via a la nit després de les queixes per soroll