Futbol

Iniesta llança Capitten, la seva pròpia marca de roba esportiva

2
Es llegeix en minuts
EFE

El futbolista Andrés Iniesta ha presentat avui Capitten, la seva pròpia marca de roba esportiva, que debuta al mercat japonès amb una línia de botes de futbol dissenyades per l’exjugador del FC Barcelona en col·laboració amb sabaters nipons.

El campió del món i doble campió d’Europa amb ‘la Roja’, que milita al Vissel Kobe del Japó des del 2018, fa un nou pas així en la seva carrera com a emprenedor amb un projecte «amb el qual intenta transmetre la seva manera d’entendre el futbol i la vida», segons va dir en un esdeveniment celebrat aquest dijous a l’Estadi Nacional de Tòquio.

Capitten simbolitza els valors d’«humilitat, sacrifici, treball dur i ambició», així com «la unitat i el treball en equip, per sobre de l’individual», va dir Iniesta sobre una marca en què afirma haver-se implicat «al 100%» en tot el seu procés de desenvolupament.

«Ha sigut un treball duríssim durant molts mesos de tot l’equip, amb la mentalitat de continuar treballant perquè la marca segueixi molt temps amb vida», va destacar Iniesta en l’acte, davant una nombrosa presència de mitjans i «influencers» japonesos.

El de Fuentealbilla (Albacete) va decidir presentar la seva marca a l’Estadi Nacional de Tòquio per tractar-se d’«un lloc molt especial» per a ell, on va guanyar el seu primer títol amb el Vissel (la Copa de l’Emperador del Japó, el 2019), a més d’haver sigut seu dels Jocs Olímpics de Tòquio.

Buscar equilibri

Les botes de futbol són el producte estrella del catàleg amb què s’estrena Capitten, dissenyades per Iniesta en col·laboració amb l’especialista japonès en aquest tipus de calçat Shimpei Inoue, i inspirades en models de la dècada de 1980.

«Quan deixi de jugar a futbol, una manera de continuar vinculat a aquest esport és tenir una marca de botes», va dir Iniesta al ser preguntat sobre el producte, que va definir «com les botes perfectes».

El futbolista va destacar que s’ha cuidat «l’equilibri» entre els seus diferents components per mirar d’optimitzar «la confiança i la comoditat» que ofereix aquest calçat.

Dins la primera gamma de botes, a més de models per a adults i nens que ja es poden reservar en línia al Japó, s’ha llançat l’edició limitada «Capitten ONE 888», firmades pel futbolista i amb un preu de 80.000 iens (uns 550 euros).

Cinc anys al Japó

Iniesta, que també és propietari d’una empresa vinícola i ha impulsat una altra firma de vambes, Mikakus, va afirmar que «sempre havia tingut al cap» llançar la seva pròpia marca de roba esportiva.

Notícies relacionades

Sobre el seu futur, l’exjugador del FC Barcelona va assenyalar que als seus 38 anys «intentarà continuar cuidant-se per donar el millor de si mateix», i va afegir que després de gairebé 5 anys al Japó, considera el país asiàtic «com a part de la seva vida».

Capitten està disponible de moment només al Japó, però Iniesta té l’objectiu de llançar-la també a nivell mundial pròximament, i per això està en converses perquè altres futbolistes siguin imatge de la marca, a més d’ell mateix, segons va explicar.