Futbol femení
Ainhoa Tirapu, exportera internacional, candidata a presidir la nova Lliga femenina de futbol
Dolores Martelli, exdirectora de futbol femení de la RFEF, acompanyarà com a aspirant a vicepresidenta la llegenda de l’Athletic
L’exportera internacional Ainhoa Tirapu ha anunciat aquest dimarts la seva precandidatura a presidir la nova Lliga femenina de futbol, que es conformarà a partir de dilluns després de la firma en el Consell Superior d’Esports dels estatuts que consolidaran la professionalització de la competició.
Tirapu, llicenciada en Química, es va retirar l’any 2020 després d’una llarga carrera en l’elit, va ser internacional per Espanya 46 vegades, va jugar el Mundial del Canadà del 2019 i va jugart durant 15 temporades a l’Athletic, on és una llegenda.
L’exportera navarresa també va ser portaveu de les jugadores de la lliga femenina durant la llarga negociació del primer conveni col·lectiu del futbol espanyol i una de les seves màximes impulsores.
Tirapu està acompanyada per Dolores Martelli, exdirectora de futbol femení de la RFEF i exresponsable del patrocini de futbol femení d’Iberdrola, que serà la vicepresidenta de la nova Lliga si la candidatura resulta exitosa.
«Independent»
Amb el nom Unides pel Futbol, Tirapu i Martelli afirmen en una nota de premsa que la seva candidatura és «independent» i que està «liderada íntegrament per dones que, avalades per la seva àmplia experiència, buscaran desenvolupar la màxima categoria del futbol femení espanyol».
Notícies relacionades«Volem aglutinar tot el món i oferim el nostre coneixement i experiència en la gestió des del camp de joc, perquè el futbol femení tingui un creixement sostenible i sigui una bona plataforma perquè les empreses li donin el finançament que necessita per ser un producte independent», ha assenyalat Tirapu en declaracions a Efe.
Com recalquen en el seu comunicat, el procés per elegir el primer president de la nova lliga encara no està llançat. Estava a expenses de l’aprovació dels estatuts en el CSD, cita prevista per dilluns que ve, segons ha explicat avui el president de l’organisme, José Manuel Franco.
- Educació L’exemple de Brian, jove gitano que es va treure l’ESO mentre es llevava d’hora per ajudar els seus pares i ara estudia Informàtica: "Sempre reps el que dones"
- L’animal més letal del planeta: mata més que les guerres i encara el subestimem
- Dues veïnes de Sabadell demanden la Sareb després que els reclamessin 3 milions d’euros per una hipoteca que no van sol·licitar
- Alimentació Les nutricionistes coincideixen sobre l’alvocat: "És un dels aliments clau per als corredors"
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
