ELS ESTRALLS DE LA COVID
¿Quantes baixes provoquen que un partit de Lliga no es jugui?
Malgrat l’allau de contagis, el protocol fixa que no se suspendrà mentre hi hagi 5 jugadors disponibles del primer equip, més 8 del filial

La sisena onada de la covid no dona treva i està provocant ajornaments de partits a les grans lligues de mig món. De moment, mentre a la Premier no paren de posposar-se partits pel coronavirus, encara no s’ha suspès cap matx de LaLiga.
I això que gairebé tots els clubs s’estan veient afectats, començant pel Rayo Vallecano, que acumula 17 casos en els últims dies, amb el tècnic Andoni Iraola al capdavant.
El Mallorca-Barça de diumenge, per exemple, segueix, malgrat que Xavi acumula 18 baixes, 10 d’elles per la pandèmia en els tres últims dies. Lenglet, Alves, Jordi Alba i Balde van ser els primers a contagiar-se. Després, Dembélé, Umtiti i Gavi. I aquest dijous, el club blaugrana n’ha comunicat tres més: Dest, Coutinho i Abde, cosa que col·loca en una situació delicada al tècnic barcelonista. Amb Busquets sancionat, només té amb fitxa del primer equip 9 jugadors: 2 porters (Ter Stegen i Neto), 4 defenses (Piqué, Araujo, Mingueza i Eric Garcia), 2 centrecampistes (Frenkie de Jong i Riqui Puig) i 1 davanter (Luuk de Jong).
El protocol de la Lliga, que seguint els criteris de Sanitat ha baixat les quarantenes de 10 dies a 7, només recull la suspensió si els equips no arriben a un mínim de 13 jugadors entre la primera plantilla i el filial, a més de comptar sempre durant el partit amb cinc futbolistes amb fitxa del primer equip.
- Altes temperatures Dones grans que es confinen per «no morir» de calor: «Em tanco amb un ventilador, tres ampolles d’aigua... i les telenovel·les turques»
- Tips de les residències d’estudiants a Collblanc
- Incendis i tuits frenen Vox
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Els incendis exposen els diferents models de gestió de cada comunitat
- CRISI D’INCENDIS El PP acusa Sánchez de «polaritzar» i rebutja la seva proposta de pacte d’Estat sobre el canvi climàtic
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Després de la petició d’un sector crític Junqueras s’obre que ERC celebri una consulta interna per decidir si continua fent costat a Illa
- Antiterrorisme Dos detinguts a Lleida per difondre contingut gihadista i voler anar a la zona de conflicte
- CRISI D’INCENDIS Aagesen avança que Sánchez detallarà al setembre el pacte d’Estat contra el canvi climàtic i adverteix el PP que seria “irresponsable” no donar-li suport