LA CLASSIFICACIÓ PER A QATAR-2022
Un autogol de Rússia fica Croàcia en el Mundial
El defensa Kudriashov va marcar a pròpia porta en el 81 i la seva selecció, a la qual li valia l’empat a Split (1-0), jugarà la repesca

Croàcia s’ha classificat aquest diumenge per al Mundial de Qatar-2022 al vèncer Rússia a Split (1-0) amb molta fortuna. Un autogol de Kudriashov a 10 minuts del final ha segellat el passi de la vigent subcampiona del món i ha condemnat la ultradefensiva Rússia a la repesca.
Les dues seleccions es jugaven en un cara a cara l’accés directe al Mundial. Croàcia, que jugava a casa, necessitava guanyar, mentre que a Rússia li valia l’empat. I amb aquest objectiu va sortir la selecció de Valeri Karpin, que durant 80 minuts va complir-lo. De fet, va aconseguir que els croats no batessin Safonov, però no comptaven que el veterà Kudriashov, que milita a l’Antalyaspor de la lliga turca, es marqués a pròpia porta.
L’últim ball de Modric
Croàcia va sortir a buscar el seu objectiu sota el diluvi en la primera meitat, dirigida per un Luka Modric que vol tancar la seva brillant carrera a Qatar. Però no van aconseguir transformar les seves ocasions davant un inspirat Safonov en la primera meitat i en la segona van notar la fatiga davant un rival crescut i en dinàmica positiva. Amb Karpin a la banqueta, Rússia no coneixia la derrota: cinc victòries i un empat, un sol gol en contra i dues golejades, si bé és cert que davant rivals menors (1-7 a Malta i 6-0 a Xipre).
Notícies relacionadesA Split no necessitava tants gols, ni tan sols un, així que Karpin va blindar encara més el seu equip, amb tres centrals i dos migcampistes. I va ser un defensa rus el que ho va espatllar. Un centre des de l’esquerra de l’atac rus el va rematar Kudriashov al fons de la xarxa, sense que Safonov pogués fer més que fregar la pilota. Croàcia, que ja va fer fora Rússia al seu Mundial (2018) a vuitens, a la tanda de penals, serà al Mundial. Luka Modric tindrà el seu últim ball.
Selecció de Rússia de futbol Selecció de Portugal de futbol Selecció de Croàcia de futbol Cristiano Ronaldo Mundial de futbol Selecció de Sèrbia de futbol
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Paolo Cotta Ramusino, físic i matemàtic nuclear: "Perquè l’Iran no desenvolupi l’arma nuclear, Israel no ha d’agredir altres països"
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Fitxatge polèmic Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»
- II FÒRUM DEL MEDITERRANI El gran repte d'obrir al mar les ciutats i l'economia del Mediterrani
- Sector bancari El BBVA acusa el Govern d’entorpir una operació «entre actors privats» per l’opa al Sabadell
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán