Copa Amèrica
L’Uruguai accedeix a quarts guanyant a Bolívia
Lampe, a pròpia porta, i Cavani van anotar els gols de la selecció celeste

L’Uruguai va consolidar la seva classificació als quarts de final de la Copa Amèrica amb una victòria per 0-2, la primera que aconsegueix en el grup A, i amb Bolívia pràcticament eliminada a falta d’una jornada per al tancament d’aquesta fase. L’Uruguai acumula 4 punts en una zona dominada per l’Argentina amb 7, mentre que Xile amb 5 i el Paraguai amb 3 buscaran consolidar la seva col·locació a la taula. Els gols per a la selecció dirigida per Oscar Washington Tabárez van arribar al minut 40 amb un autogol del porter bolivià Carlos Lampe i al 79 gràcies a Edinson Cavani.
L’Uruguai va tenir més iniciativa per anar al capdavant en el primer temps. Malgrat això, Bolívia va tenir la seva oportunitat més clara al minut 11 amb una rematada de Rodrigo Ramallo que per poc es cola al costat del pal de Fernando Muslera. Després d’allò, el domini ‘charrúa’ va ser més gran i es va reforçar gràcies a algunes imprecisions de Bolívia a l’intentar sortir a l’atac i buscar principalment el joc de Juan Carlos ‘Conejo’ Arce, Ramiro Vaca i un movedís Jeyson Chura.
Al minut 21, Lampe va guanyar un mà a mà a Cavani i sis després, l’arquer bolivià va tornar a parar un cop de cap de l’ariet del Manchester United. No obstant, una mala sortida boliviana al minut 40 va generar un contraatac uruguaià i un centre a l’àrea de la ‘verda’ seguit d’un mal rebuig de Jairo Quinteros va rebotar a Lampe i va entrar a pròpia porta.
Notícies relacionadesEn el segon temps, el seleccionador de Bolívia, el veneçolà César Farías, va proposar un joc més ofensiu amb l’ingrés de Henry Vaca, recentment recuperat de la Covid-19, i Danny Bejarano. Al minut 51, Cavani va malgastar una oportunitat que va detenir ‘el Gigante’ Lampe i uns segons després Muslera va parar una rematada a porta de Ramiro Vaca. La ‘celeste’ va aprofitar que Bolívia va avançar les seves línies per generar un parell de situacions mitjançant Luis Suárez, però un inspirat Lampe va impedir que el davanter de l’Atlètic de Madrid augmentés el compte.
No obstant, la resistència del joc bolivià va caure al minut 79 després d’un veloç contraatac i l’estocada que va clavar Cavani per anotar el segon gol de l’Uruguai.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Contra Sánchez Junts no descarta una moció de censura «instrumental» sense Feijóo com a candidat
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic
- FUTBOL El virus FIFA complica el clàssic al Barcelona i juga a favor del Reial Madrid
- CRISI CRIBRATGE L’Antonio, afectat per errades del cribratge del càncer de còlon a Andalusia: «Vaig esperar quatre anys els resultats»
- CAS CERDÁN-ÁBALOS L’empresària que va assegurar haver portat bosses amb efectiu Ferraz no declara al Senat, però ratifica que va entregar 90.000 euros al PSOE