crisi global
La Premier anuncia un dèficit de 1.000 milions si no conclou la lliga

jmexposito51264337 soccer football premier league manchester city v manches191207215415 /
FUTBOL 3 La Premier League pot ser que s’hagi d’enfrontar a unes pèrdues de més de 1.000 milions de lliures, així com a la ruïna de molts clubs, en cas que aquesta temporada no es pugui acabar. Així ho va explicar el president de la Premier, Richard Masters, en una carta al Departament d’Esport, Cultura, Digital i Mitjans de Comunicació del Govern britànic.
En aquest comunicat, Masters va assegurar que si les grans pèrdues a què han de fer front no són resoltes, moltes empreses i equips de futbol es «veuran obligats a tancar».
El president de la lliga va defensar que els equips s’estiguin acollint a les mesures del Govern britànic pel qual l’Estat paga el 80% dels sous dels treballadors d’una empresa i aquesta última el 20% restant. «Les mesures anunciades pel Govern estan dirigides per a l’economia sencera, incloent moltes companyies destinades a proveir entreteniment o que depenguin del talent d’elit», va dir Masters.
Resposta del Govern
Aquestes declaracions de Masters no van provar bé a Julian Knight, diputat del Govern i del Ministeri d’Esports, que va demanar que la Premier League deixés de «defensar l’indefensable» i va explicar que és motiu de riure pensar que els clubs estan utilitzant «amb moderació» els ajuts del Govern.
La Premier va demanar en els passats dies retallades de sou del 30% als futbolistes, una proposta que no va agradar a la PFA (Associació de futbolistes), al no estar assegurat on anirien destinats aquests diners i si perjudicaria tal rebaixa els impostos que rep el Govern i, per tant, el sistema sanitari públic.
Notícies relacionadesAlguns clubs com el Tottenham Hotspur i el Newcastle United s’han acollit a les mesures del Govern per pagar als seus empleats no jugadors, mentre que el Liverpool ho va fer en primera instància, però després va rectificar a l’escoltar les queixes dels seus aficionats. Manchester United i Manchester City ja van anunciar que no recorrerien a aquests ajuts.
Les advertències de Masters concorden amb el que ha manifestat Greg Clarke, president de la federació de futbol anglesa (FA, per les seves sigles en anglès), qui va assenyalar que molts clubs poden desaparèixer si aquesta situació s’estén en el temps.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos