CANVI DE GUARDIÀ
Kepa simbolitza la caiguda de De Gea
El meta del Chelsea li treu la titularitat al porter de l'United, llastat pel seu pobre rendiment al Mundial de Rússia

marcosl48577857 spain s goalkeeper kepa arrizabalaga gestures during the uef190610221300 /
Ja es portava una hora de partit i no hi havia notícies de Kepa, el nou guardià de la selecció espanyola, perquè Suècia no havia ni xutat a porteria. L’equip de Robert Moreno, l’ajudant de Luis Enrique, sí que havia sotmès Olsena una tortura, el seu col·lega suec. Va fer una exhibició el porter de la Roma, especialment en un minut màgic d’Espanya. Però es va esfondrar en la segona meitat, encaixant tres gols, dos de penal. Espanya va segellar la seva porteria.
Mentre Kepa tenia una nit tranquil·la al Bernabéu, Olsen repel·lia tot el que van disparar Fabián, Parejo, Ramos, amb un cop de cap molt seu, i Isco, sense intuir que el cansament de les seves defenses el faria pagar una factura molt cara. De Gea, el porter titular de la selecció espanyola des de l’Eurocopa 2016 quan Vicente del Bosque va asseure a la banqueta el mite Casillas, estava amb la disfressa de suplent.

A De Gea, després del seu mal paper al Mundial de Rússia-2018, li toca ara assumir el rol de segona opció. Kepa, que ja va ser titular davant les Illes Fèroe, es va tornar a cuidar de la porteria espanyola. Amb 24 anys, el porter del Chelsea ha superat en la llista de preferències de Luis Enrique el de l’United (28 anys).

Arribada ja l’hora va ser quan es van veure, finalment, les mans de Kepa. Fins aleshores, només havia jugat amb els peus. Però el tret de Quaison, el davanter del Mainz alemany, que va anar sol a la frontal de l’àrea va ser atrapat amb solvència i tranquil·litat per l’exporter de l’Athletic.
90 minuts, 1 tret a porta, 1 parada
Notícies relacionadesDesprés, poca feina va tenir. Molt poca feina. Però el canvi de guardià ja s’ha consumat. Un any després que Espanya s’acomiadés per la porta del darrere de Rússia ja no està De Gea. Kepa l’ha passat per davant. A mesura que anaven caient els gols de la selecció, els dos primers de penal (Ramos i Morata) i el tercer d’Oyarzábal, més tranquil estava el nou meta titular.

"L’important era no encaixar gols. ¿Per què vaig deixar el penal a Morata? El mínim que podia fer era deixar-li a un ‘killer’ com Álvaro" (Sergio Ramos)
90 minuts, porteria a zero i només una senzilla parada quedaran com a registres d’aquella nit en què Kepa obria un nou horitzó. "L’important és no encaixar gols. ¿Per què vaig deixar el penal a Morata? El mínim que podia fer era deixar-li el penal a un ‘killer’ com Álvaro. El davanter viu del gol i el necessita", ha reconegut Sergio Ramos.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»