decisió federativa
Tots els àrbitres de Primera, Segona i Lliga Femenina xiularan amb un xiulet violeta
La mesura, que es portarà a terme durant aquesta jornada en els tres campionats, s'emmarca dins dels actes del Dia Internacional de la Dona
Els col·legiats de Primera, Segona i de la Lliga Femenina xiularan amb un xiulet violeta els partits de la jornada d’aquest cap de setmana per unir-se als actes i reivindicacions pel 8 de març, Dia Internacional de la Dona, segons informa la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF).
Dins de les accions que la RFEF per unir-se al Dia de la Dona, el Comitè Tècnic d’Àrbitres ha decidit que tots els seus col·legiats de Primera Divisió, masculina i femenina, i de Segona Divisió utilitzin un xiulet violeta en els partits de la pròxima jornada.
Sota el lema #PitamosTodos, els àrbitres espanyols se sumen a impulsar el paper de la dona en tots els àmbits, i especialment, en el món de l’esport i del futbol. En l’actualitat, tots els partits de la Primera Divisió Femenina estan dirigits només per dones, amb un total de 22 àrbitres principals i 22 àrbitres assistents. En categoria regional, ja són més de 650 àrbitres les que estan federades, i l’objectiu és continuar augmentant aquesta xifra cada temporada.
Notícies relacionadesAquesta acció s’uneix a la campanya #QueloHagaElla presentada aquest dimecres i que pretén destacar la rellevància de la dona en el món del futbol, utilitzant de manera crítica clixés de caires masclistes i capgirant accions que encara es relacionen amb perfils masculins.
Les dones de la federació
La campanya està protagonitzada per la seleccionadora sub-17, Toña Is, que va portar Espanya a obtenir el primer mundial de la història del futbol femení; la jutge única de competició, Carmen González; la vicepresidenta d’Integritat, Ana Muñoz; la Seleccionadora de l’Absoluta Femenina de Futbol Sala, Claudia Pons, responsable d’aconseguir per a Espanya el primer Europeu d’aquesta disciplina; àrbitres com araMarisa Villa, Observadora Arbitral de la UEFA, instructora de FIFA i amb responsabilitats en el CTA, i Amanda Sampedro, capitana de la selecció absoluta femenina.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Operació Catalunya Mas es querella contra Fernández Díaz i Cospedal i els acusa d’organització criminal i malversació