Anar al contingut

mobilitat urbana

Mitja marató de Barcelona 2019: recorregut i afectacions en el trànsit i transport públic

La prova es disputa aquest diumenge, 10 de febrer, a partir de les 8.45 hores

Mitja marató de Barcelona 2019: recorregut i afectacions en el trànsit i transport públic

La celebració aquest diumenge, 10 de febrer, de la mitja marató de Barcelona 2019, la Mitja, afectarà la mobilitat en diversos punts de la capital catalana tant durant els preparatius com en la celebració de la carrera. Al tractar-se d’una prova més curta, les restriccions de trànsit no seran tan severes com les que afectaran la ciutat el diumenge 10 de març per la Marató de Barcelona. La prova d’aquest diumenge afecta, sobretot, la zona delimitada per la Gran Via i el front marítim de la ciutat. 

La sortida de la carrera està prevista a les 8.45 hores, i per això els carrers afectats pel recorregut es tancaran a la circulació i s’aniran obrint gradualment una vegada tots els corredors ja hagin passat per aquell punt.

Diverses línies d’autobusos es veuran afectades entre les 8.30 i les 12.30 hores, i per això l’Ajuntament de Barcelona recomana l’ús del metro en aquesta franja horària per a tots els que s’hagin de desplaçar tant per a afers privats o professionals com per seguir familiars o amics que corrin a la prova.

El tramvia

Un dels transports més afectats serà el tramvia. Per aquesta raó, es modificarà el servei de la línia T4 del Trambesòs al seu pas per l’avinguda Meridiana i l’avinguda Diagonal. Entre les 7.45 i les 11.50 hores, s’interromprà el servei de tota la línia T4. Entre les 11.50 i les 12.20 hores està previst que es recuperi el servei entre les parades Estació de Sant Adrià i Glòries, i a partir de les 12.20 hores es preveu restablir el servei entre Glòries i Ciutadella-Vila Olímpica, una vegada els organitzadors de la carrera la donin per finalitzada.

D’altra banda, les línies T5 i T6 es mantenen interrompudes en les dues direccions entre les parades Glòries i Can Jaumandreu per les obres dels túnels de la plaça de les Glòries. El recorregut de l’autobús substitutori també es veurà alterat per la mitja marató i passarà a circular de Glòries a Can Jaumandreu per la Gran Via de les Corts Catalanes i de Can Jaumandreu a Glòries vorejarà la plaça de les Glòries pels carrers Independència, Aragó i Castillejos. La resta de línies de la xarxa de tramvia, la T1, la T2 i la T3 del Trambaix, funcionaran en l’horari habitual.

Bitllets de tren gratis per als participants

Quant als participants, gràcies a un acord de l’organització Renfe Rodalies de Catalunya, tots els inscrits tindran un bitllet per viatjar en tren de rodalies de forma gratuïta d’anada i de tornada el dia de la carrera.  D’aquesta manera, dins de la bossa del corredor que hauran de recollir prèviament a la Cúpula del Centre Comercial Arenas, el divendres 8 o el dissabte 9 de febrer, hi haurà un tiquet que es canviarà per un bitllet d’anada i tornada que els permetrà arribar a Barcelona –i tornar– de manera gratuïta el 10 de febrer.

Així es veurà afectada la ciutat

Passeig Picasso, entre Ribera i Princesa: invertirà la circulació del lateral del passeig Picasso entre Ribera i Princesa i també Princesa, entre Comerç i passeig Picasso.

Josep Anselm Clavé des de Parc fins a la Rambla: invertirà el sentit de circulació del carrer Josep Anselm Clavé des de Parc fins a la Rambla.

Consolat de Mar des del Pla de Palau fins a la Via Laietana: invertirà el sentit de la circulació del carrer Consolat de Mar des del Pla de Palau fins a Via Laietana.

Pere IV: s’invertirà el sentit de la circulació entre Selva de Mar i rambla Prim.

Josep Pla, s’invertirà el sentit entre Paraguai i Pere IV.

Connectivitat de diferents zones

Al llarg de la prova els vehicles podran accedir a l’estació de França, al seu pàrquing i al passeig. Circumval·lació, per Pla de Palau, on haurà segregat el carril bus de la calçada mar de l’avinguda Marquès de l’Argentera.

Durant tota l’afectació es podrà accedir a la zona de Sant Martí d’entrada a la ciutat:
-  Sortida 23 de la ronda Litoral, sentit Llobregat i Besòs.
- Joan d’Àustria (per sota de Pallars) amb limitació d’altura de 3,2 metres.

I de sortida:
- Entrada 23 de la ronda Litoral, sentit Llobregat i Besòs.
- Zamora (per sota de Pallars).
Es podrà accedir a la C-31 per Selva de Mar.

Divisió de calçades

Ciutat Vella
- Av. Marquès de l’Argentera, entre Pla de Palau i passeig de Circumval·lació: se subdividirà la calçada mar per la línia del carril bus, deixant un carril des de Pla de Palau (costat Besòs) fins a passeig Circumval·lació per als vehicles que vulguin anar a l’estació de França, al seu pàrquing o al passeig de Circumval·lació.

- Pla de Palau: la carrera ocupa els 4 carrils muntanya i dos carrils mar.

Eixample
- Gran Via de les Corts Catalanes, entre rambla de Catalunya i passeig de Gràcia

La carrera anirà per la calçada mar. Aquesta es dividirà, deixant els tres carrils del costat muntanya per als corredors i un carril costat del mar per als vehicles procedents del lateral mar de Gran Via de les Corts Catalanes.

- Gran Via de las Corts Catalanes, entre passeig de Gràcia i Bailèn
La carrera anirà per la calçada central. Aquesta es dividirà, deixant tres carrils en el costat mar per als corredors i dos carrils al costat muntanya per als vehicles.

Sants-Montjuïc
- Plaça Drassanes (costat Besòs-muntanya) entre passeig Josep Carner i Paral.lel. Se subdividirà la calçada deixant tres carrils de la part exterior de la plaça per als corredors procedents del pg. Josep Carner i la resta per als vehicles.

Sant Martí
- Gran Via-Josep Pla (costat mar). Divisió de l’encreuament de Diagonal (del xamfrà Llobregat-mar al xamfrà Besòs-muntanya). Es reservarà la calçada mar pels corredors.

- Josep Pla, entre passeig García Faria i passeig Taulat: divisió de la calçada deixant dos carrils costat Besòs per als vehicles i la resta pels corredors (un carril de circulació, un carril de vehicles estacionats i el carril bici).

- Passeig García Faria, entre Josep Pla i Selva de Mar. Divisió de la calçada deixant un carril del costat mar per als vehicles i la resta pels corredors (dos carrils de circulació i un carril de vehicles estacionats).

- Avinguda Litoral, entre la sortida 23 de la B-10 (sentit Besòs) i Llacuna. Se subdividirà la calçada, deixant dos carrils del costat mar per als corredors i un carril del costat muntanya per als vehicles que, procedents de la sortida 23 de la B-10 sentit Besòs, se’ls desviarà per la calçada Besòs del carrer Llacuna.

- Avinguda Litoral, entre Jaume Vicens Vives i l’entrada 23 de la B-10, sentit Besòs. Se subdividirà la calçada, deixant dos carrils del costat mar per als corredors i un carril del costat muntanya per als vehicles, que procedents de Jaume Vicens Vives vulguin accedir a l’entrada 23 de la B-10, sentit Besòs.

- Plaça dels Voluntaris (costat Besòs-muntanya). Se subdividirà la calçada, deixant la part interior de la plaça per als vehicles i dos carrils de la part exterior pels corredors procedents de Salvador Espriu.

Rècord de 19.000 participants

Amb un rècord de 19.000 atletes s’afrontarà la prova amb un alt percentatge de dones, ni més ni menys que el  33%, una xifra a la qual fins ara mai s’havia arribat. Per països, es presenten corredors de 101 nacionalitats, els francesos, quant a estrangers, són els més nombrosos (1.593), seguits pel anglesos (1.187), els alemanys (645) i els italians (597), sense oblidar terres tan exòtiques com Costa Rica, Cap Verd, l’Antàrtida, l’Aràbia Saudita, el Camerun, Malàisia, Maurici o les Illes Verges.