UNA EXPERTA MUNDIAL
La 'Sherlock Holmes' de l'Himàlaia mor als 94 anys
La periodista nord-americana Elizabeth Hawley va cobrir des del 1959 les gestes i les tragèdies a la serralada asiàtica

himalaya /
La periodista nord-americana Elizabeth Hawley, anomenada la Sherlock Holmes de l'Himàlaia pels seus 50 anys escrivint els resums i les tragèdies de la serralada, ha mort aquest divendres als 94 anys. Hawley va arribar al Nepal el 1959 i es va guanyar una reputació com a experta en alpinisme en els anys posteriors. "Ha tingut una mort pacífica", ha dit la doctora Prativa Pandey, que ha cuidat la periodista al final de la seva vida.
Després de tenir una infecció pulmonar, va ser hospitalitzada a Katmandú i ha mort aquest divendres a primera hora. Ella havia fundat la base de dades de l'Himàlaia, un cens meticulós de tots els cims nepalesos, on havia treballat fins fa cinc anys.
Una enorme reputació
Tenia la reputació de ser capaç de detectar tergiversacions de muntanyencs que afirmaven haver establert nous rècords. Les seves anàlisis es van considerar un referent, encara que ella mai va escalar les muntanyes.
Notícies relacionadesDurant cada temporada d'escalada, Hawley anava als hotels d'escaladors de Katmandú per entrevistar els alpinistes abans i després de l'expedició.
Nascuda a Chicago el 9 de novembre de 1923, va treballar com a investigadora per a la revista Fortune el 1946. Però cansada de la seva feina, va anar a descobrir el món el 1957 per acabar dos anys més tard al Nepal, on es va convertir en corresponsal de l'agència Reuters. El 2014, el Nepal va anomenar un pic de 6.182 metres en el seu honor, el Hawley, al nord-oest del país.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"