MASCLISME EN EL FUTBOL
Una àrbitra para un partit a Valls perquè l'engeguen a fregar plats
El delegat va expulsar l'aficionat en aplicació de la normativa 'Zero insults' de la federació catalana

/
El masclisme segueix sent un component habitual als camps de futbol, com s'ha demostrat aquest cap de setmana en una de les escenes habituals dels partits que es disputen per tota la geografia espanyola.
En aquest cas l'incident es va produir a Valls, on una àrbitra va suspendre durant tres minuts un partit perquè un espectador la va engegar "a fregar plats". La col·legiada el va reprendre quan van expulsar del camp l'autor de l'insult masclista.
UN SOCI HABITUAL
Marta Galego Salguero va arbitrar el partit de la UE Valls contra el Cambrils UnióMarta Galego SalgueroUE Valls (Tarragona), disputat diumenge al camp del Vilar, en la primera jornada del grup 6 de Segona Catalana.
En el minut 23, després d'una decisió polèmica de Galego, un espectador li va cridar que se n'anés "a fregar plats". L'àrbitra va aplicar immediatament la nova normativa de la Federació Catalana de Futbol 'Zero insults a la grada', va aturar el partit i es va dirigir al delegat de la UE Valls per demanar-li que expulsés l'espectador, segons publica el digital esportiu 'El Travesser'.
REPORTATGE I Quin inici a Segona Catalana! https://t.co/6q4G7fqI7m #futbolcat pic.twitter.com/o2AHpAcEHC
— El Travesser (@ElTravesser) 7 de septiembre de 2016
L'espectador, que finalment va ser expulsat, és un soci habitual del conjunt de Valls. Va trigar tres minuts a abandonar el camp, i després el partit es va reprendre amb una ovació del públic dedicada a l'equip arbitral. Galego va estar acompanyada pels seus ajudants Ana María Martínez i Aitor Ramírez.
PREVENIR LA VIOLÈNCIA
Notícies relacionadesEl reglament permet aturar el joc per "eradicar tots els comportaments violentsreglament que es produeixen en el futbol català". La federació va activar el protocol d'aquesta norma al febrer i s'aplica des de l'abril amb l'objectiu d'evitar insults, xenofòbia i qualsevol acte de violència. Es va començar a utilitzar a les divisions inferiors i després es va estendre a totes les categories.
El partit va acabar amb triomf local (1-0), però la notícia va estar en aquest lamentable incident, el primer d'aquestes característiques registrat en aquesta categoria a la província de Tarragona.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols