Figo i altres respostes masclistes de l'esport
Les declaracions de portuguès responent a una periodista "per ser guapa" han posat sobre la taula antigues polèmiques
crmartinez33588782 former portuguese soccer player luis figo and his 160419103718 /
Sense cap motiu aparent més enllà de voler exemplificar el seu ressentiment amb el Barça i tot el que envolta l'entitat, Luís Figo va acabar submergit en una voràgine de crítiques després d'una declaració més que desafortunada la vigília dels premis Laureus. L'exmadridista i exblaugrana va voler exhibir un to jocós i va generar de tot menys simpatia entre els presents a la gala. "No acostumo a parlar amb la premsa catalana, però amb tu faig una excepció perquè ets guapa", va afirmar el portuguès al ser qüestionat per una periodista d'un mitjà català. La seva sortida de to ha suscitat de nou la polèmica sobre l'aparició del masclisme en l'esport.
Milan Mihajlovic
exentrenador del Milà
No sóc racista, però opino que les dones no haurien de parlar de futbol. No són aptes"
Les seves declaracions han tornat a l'actualitat altres col·lisions entre esportistes d'alt nivell i dones periodistes, àmbits que històricament sempre s'han relacionat amb l'home. Futbol, tennis o la fórmula 1 són només alguns dels esports en què s'han viscut situacions desagradables.
Qui s'emporta la pitjor part és l'esport rei. Tot el que gira al voltant de la pilota adquireix certs matisos masclistes que s'han rubricat amb tòpics més que acceptats. Per exemple, l'exentrenador del Reial Madrid Carlo Ancelotti va utilitzar una frase tan recurrent com pejorativa. "L'Atlètic no és violent. Això no és un joc per a senyoretes", va al·legar l'italià sobre la duresa del conjunt del 'Cholo' Simeone.
Des de la mateixa Itàlia, en un club que Ancelotti coneix a la perfecció, es va originar un nou cas de declaracions poc afortunades en relació amb la dona i el futbol. L'exentrenador del Milà Sinisa Mihajlovic va tenir l'honor de rebre el premi Tapir d'Or, que atorga el canal 5 a Itàlia, amb motiu del seu pobre rendiment a la banqueta de la Llombardia. Mihajlovic, embriagat per rebre tal reconeixement, va aprofitar les declaracions de la model Melissa Satta, nòvia del futbolista Kevin-Prince Boateng, per acabar d'arrodonir una nefasta actuació. "No sóc racista, però opino que les dones no haurien de parlar de futbol. No són aptes".
UN PROBLEMA
Fa més de dues dècades, l'entrenador alemany Rudi Gutendorf va deixar anar una d'aquelles sentències que passen a la posteritat i no precisament per la seva idoneïtat. L'exseleccionador de Samoa, un autèntic rodamón que ha acumulat al seu currículum més de 20 equips, va comparar la funció de la dona en la intimitat amb la seva presència sobre la gespa. "Al llit una dona pot ser meravellosa. En una camp de futbol em sembla horrible".
Rudi Gutendorf
exentrenador de futbol
Al llit una dona pot ser meravellosa. En un camp de futbol em sembla horrible"
Qui no podia faltar en qualsevol conflicte d'àmbit mundial és l'expresident de la FIFA Joseph Blatter. El suís sempre s'ha vist envoltat per l'ombra del masclisme, i disposat a dissipar-la va acabar aconseguint l'efecte contrari. Blatter va assegurar que les dones havien de jugar amb roba més adequada a les seves característiques. “Deixem que les dones juguin amb robes més femenines com en el voleibol", va afirmar.
Aquí la prova àudio i visual de tot plegat. He certificat que el masclisme continua formant part del món del futbol. pic.twitter.com/o72cJleGJZ
— Oriol Serra (@oriolserra) 18 de abril de 2016
"¿EL MILLOR LLOC? LA CUINA"
Però més enllà del futbol, altres esports també han experimentat la seva quota de masclisme. En boxa, Tyson Fury ha convertit cada frase que llança en una polèmica i lluny d'acovardir-se, la seva figura d'home controvertit l'ha ajudat a adquirir més repercussió cada vegada que puja a un ring.
Tyson Fury
Boxejador
Jo crec que el millor lloc per a una dona és la cuina i d'esquena. Que em faci una bona tassa de te, això és el que crec"
Precursor de frases com "hi ha només tres coses que es necessiten consumar perquè el diable entri a casa teva: una d'elles és la legalització de l'homosexualitat, una altra és l'avortament i una altra és la pedofília", el boxejador va deixar la seva particular visió sobre la dona. "Jo crec que el millor lloc per a una dona és a la cuina i d'esquena. Aquesta és la meva creença personal. Que em faci una bona tassa de te, això és el que crec".
Amb la integració de la dona com a responsable d'equips esportius encara en procés, l'assignació d'una d'elles com a capitana del combinat de tennis va despertar una autèntica batalla entre partidaris i detractors. La figura de Gala León al capdavant de l'equip Davis va propiciar diferents visions sobre la designació que no van deixar indiferent ningú. Una d'elles va ser de Toni Nadal, l'oncle del tennista manacorí. "En els equips de Davis es passa molt temps als vestidors amb poca roba i amb una dona no deixa de ser estrany. És possible, probable, que ho faci molt bé. Entenc que és més fàcil que el capità sigui un home”.
- Educació L’exemple de Brian, jove gitano que es va treure l’ESO mentre es llevava d’hora per ajudar els seus pares i ara estudia Informàtica: "Sempre reps el que dones"
- L’animal més letal del planeta: mata més que les guerres i encara el subestimem
- Dues veïnes de Sabadell demanden la Sareb després que els reclamessin 3 milions d’euros per una hipoteca que no van sol·licitar
- Alimentació Les nutricionistes coincideixen sobre l’alvocat: "És un dels aliments clau per als corredors"
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
