Luis Enrique: "Iniesta és patrimoni de la humanitat"

El tècnic blaugrana qualifica el triomf com "un partit memorable per als culers"

2
Es llegeix en minuts
CARLOS F. MARCOTE / MADRID

El que va fer Ronal-dinho el 2005 es va quedar curt. No van ser una dotzena ni dos seguidors madridistes els que es van rendir al magnífic partit que Andrés Iniesta va despatxar al Bernabéu. En el minut 77, el centrecampista del Barcelona va entregar el seu braçalet de capità a Messi i, quan enfilava cap als vestidors, les xiulades que van començar a sentir-se van ser literalment aixafades pels aplaudiments de milers d’aficionats blancs que des d’aquest dissabte han decidit homenatjar-lo per alguna cosa més que pel gol en la final del Mundial del 2010 a Johannesburg. Iniesta havia jugat gairebé a plaer, havia desarmat una vegada i una altra el Madrid i havia marcat un gol de bandera que va acabar d’abocar terra sobre una reacció impossible per part del conjunt blanc.

    «Iniesta és patrimoni de la humanitat, bandera no només del Barça i dels culers. Entenc els aplaudiments que li han dedicat. És un jugador únic, que fa màgia i té ulls al cltaell. És lògic que l’hagin aplaudit», va comentar Luis Enrique en una roda de premsa que va començar expressant la seva satisfacció per un triomf tan incontestable.

    «És una victòria deliciosa perquè és l’etern rival i per la manera com s’ha guanyat. Pots guanyar, però sent tan superiors a un equip amb tants jugadors i tan bons és difícil», va afirmar per començar el tècnic blaugrana. Per tancar el seu parlament, un altre rampell d’orgull: «Ha sigut un partit memorable per als culers, d’aquells que queden per a la memòria sempre».

Notícies relacionades

BENÍTEZ, A LA DEFENSIVA / Mentrestant, l’anàlisi del que havia passat. Del que tothom pot veure, inclòs Rafa Benítez i, és clar, els jugadors del Madrid, sense recursos ni ànim per plantar cara al seu rival. «Arran d’avançar-nos hem tornat a fer el que buscàvem, tocar molt, marcar el ritme i generar situacions de superioritat al centre del camp, i esperar que es produïssin situacions de gol. Ha sigut un primer temps completíssim. A la segona part sabíem que seria més difícil, però hem seguit generant ocasions». Benítez es va mostrar evasiu, no podia  fer res més que sortir a la defensiva davant els periodistes, però va haver d’admetre el gran mal que li ha fet caure d’aquesta manera. «Ens fa mal i ens fa molt mal perdre d’aquesta manera davant un equip com el Barcelona. El que em preocupa ara és recuperar aviat l’equip anímicament per al pròxim partit», va manifestar l’entrenador blanc.

MOLTS ERRORS / Benítez va negar que l’alineació titular que va presentar estigués mediatitzada per pressions del president madrileny, Florentino Pérez. «L’he fet intentant treure el màxim profit possible del grup que tinc. Els que han sortit avui tenen prou qualitat per fer-ho millor», va insistir Benítez, que va rebutjar que el gran problema del seu equip ahir a la tarda fos la falta d’actitud dels jugadors: «Hem comès errors, se’ns ha anat complicant cada vegada més, i no hem pogut estar en el partit».