EL PATROCINI DEL FUTBOL

La Lliga i el BBVA renoven el seu acord per tres anys i 70,5 milions d'euros

El nou contracte entre la patronal futbolística i el banc és prorrogable fins al 2018

Andrés Iniesta, Francisco González, Javier Tebas i Iker Casillas, durant la presentació de l’acord a Nova York.

Andrés Iniesta, Francisco González, Javier Tebas i Iker Casillas, durant la presentació de l’acord a Nova York. / MIGUEL RAJMIL (EFE)

1
Es llegeix en minuts
CARLOS F. MARCOTE / Madrid

La Lliga Nacional de Futbol Professional (LFP) i el BBVA han anunciat aquest dimarts a Nova York la prolongació del seu acord estratègic de patrocini per a les tres pròximes temporades, a raó de 23,5 milions d'euros per cadascuna. En virtut del nou compromís, prorrogable fins al 2018, la Primera Divisió es continuarà dient Lliga BBVA, i la Segona, Liga Adelante.

En presència d'Iker Casillas i Andrés Iniesta, que tenen un contracte personal pel qual actuen com a ambaixadors internacionals del banc, Francisco González, president del BBVA, i Javier Tebas, president de la LFP, han presentat el nou acord a l'Hotel Plaza de Nova York hores abans del segon partit de preparació de la selecció espanyola per a la Copa Confederacions, que es disputarà contra la República d'Irlanda al Yankee Stadium.

Un pas natural

"Per al BBVA, renovar aquest patrocini és un pas natural que fem amb molta il·lusió. Des que vam ajuntar esforços amb la LFP el 2006, hem avançat molt en la difusió internacional de la Lliga i volem continuar recolzant-la per potenciar la seva difusió als Estats Units, Llatinoamèrica i Àsia", ha dit el president de l'entitat bancària, que patrocina també la NBA com a estratègia d'introducció en el mercat nord-americà.

Notícies relacionades

Per a Javier Tebas, "es tracta d'un acord per consolidar i augmentar la universalitat de la Lliga". "La LFP i BBVA són dues marques amb clar contingut internacional i busquen consolidar-se en mercats on totes dues coincideixen. Els milions de clients del BBVA són els nostres potencials clients i els milions de seguidors de la Lliga són els potencials clients del BBVA", ha afegit. En les pròximes setmanes la Lliga obrirà una oficina de representació a Miami al capdavant de la qual estarà un exjugador professional, segons el model instaurat al designar a Fernando Sanz com a director general de la seva oficina de representació a l'Orient Mitjà i el nord d'Àfrica.

La Lliga BBVA té actualment una audiència al món de 800 milions de persones en 189 països que reben senyal dels seus partits. L'acord de patrocini, però, està lluny encara del firmat per la Premier League amb el Barclays Bank, que és de 34 milions d'euros per temporada.