El partit de Donetsk

Un gol de cap de Palop posa el Sevilla a quarts

El porter va forçar la pròrroga en el temps afegit

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / DONETS

El Sevilla, vigent campió de la Copa de la UEFA, va treure forces de flaquesa a Donetsk i va aconseguir la classificació per als quarts de final en un vibrant partit que va tenir de tot i que es va resoldre en el temps de la pròrroga. El 2-3 marcat per Chevantón durant el temps afegit de la primera part de la prolongació (minut 105) va fer fora del torneig el Xakhtar --que havia empatat (2-2) a l'anada al Sánchez Pizjuán-- i va col.locar el Sevilla en el sorteig d'aquest migdia a Glasgow, on avui deixarà en dipòsit el trofeu guanyat l'any passat fins al dia de la final, el 16 de maig. Osasuna i Espanyol també entraran en el bombo.

Malgrat haver dominat una bona part del partit i haver-lo plantejat d'una manera molt més ofensiva i ambiciosa que l'equip local, el Sevilla va haver de recórrer a un miracle per tirar endavant l'eliminatòria. El resultat de l'anada era una llosa que l'equip de Juande Ramos va patir una immensitat per aixecar. I el miracle va arribar pel cap de Palop. Amb 2-1 al marcador i el temps gairebé esgotat, el porter sevillista --que s'havia llançat a l'atac a la desesperada-- va rematar de cap al fons de la xarxa un córner llançat per Dani Alves. Era el minut 94, l'últim dels afegits per l'àrbitre.

'ESCORPÍ' DE MATUZALEM

L'inusual gol del porter va donar la possibilitat al Sevilla d'accedir als 30 minuts suplementaris i sentenciar allà el duel amb l'equip ucraïnès. És la segona vegada en l'actual Copa de la UEFA que un porter aconsegueix anotar. L'autor de la gesta precedent va ser l'internacional italià Amelia, porter del Liorna, que va marcar davant el Partizan de Belgrad en la primera fase del torneig.

Notícies relacionades

El gol de Palop no va ser l'únic fet excepcional de la nit. Abans, en el minut 49, Matuzalem va obrir el marcador per al Xakhtar rematant una centrada en una acrobàtica posició. La pilota li va venir molt enrere i el brasiler va optar pel remat de taló, en una postura molt pròxima a la de l'escorpí que va popularitzar el porter colombià Higuita. Abans, Di Stéfano i Hugo Sánchez també l'havien practicat amb un cert èxit, sobretot en els entrenaments. L'any 2004, Coridon, jugador del París Saint-Germain, va marcar un gol amb un escorç similar davant el Porto en un partit de la Lliga de Campions.

Quatre minuts després de l'escorpí de Matuzalem, Maresca va aconseguir l'empat a un per al Sevilla, que va patir un altre revés en el minut 83 amb un gol del brasiler Elano. El 2-1 va deixar el partit en mans de l'afortunada aparició de Palop, en l'àrea contrària a la que defensava, i de la decisiva sentència de Chevantón. L'equip de Juande Ramos haurà de continuar compatibilitzant les tres competicions en les quals segueix: UEFA, Lliga i Copa del Rei.