Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"El retorn a la feina després d'haver patit un càncer ha de ser progressiu, adaptat i legislat"

Maria Assumpció Vilà
Les xifres actuals del càncer al món ens estan demostrant que, gràcies a la inversió en recerca, la supervivència augmenta i ja podem parlar del càncer com una malaltia que tendeix a la cronificació. Això implica que, a més d’atendre les persones que estan passant per un tractament de càncer o que acaben de rebre el diagnòstic, també hem de garantir el benestar i la igualtat de drets per aquestes persones que l’han superat o cronificat.
Entretots
El retorn a la feina després del càncer és una de les assignatures pendents que cal abordar de manera integral. Per a les persones amb càncer, treballar és positiu i dona sentit a les seves vides. A més, tornar a la feina després del tractament oncològic els suposa un necessari retorn a la quotidianitat i, per a molts, els és imprescindible per viure.
Però cal que aquest retorn al lloc de treball sigui progressiu i adaptat a aquesta nova etapa de les persones amb càncer. És per això que les entitats que treballem per a la millora de la qualitat de vida de les persones amb càncer i les seves famílies demanem a les administracions una llei que reguli el retorn progressiu d’aquest col·lectiu a la feina sense que això els suposi una reducció salarial. D’altra banda, cal acompanyar i fer pedagogia perquè les empreses gestionin de forma eficient els casos de càncer que puguin aparèixer dins les mateixes organitzacions.
En la segona edició de la jornada "Celebra la vida després del càncer", que hem organitzat aquest passat 25 de novembre, hem constatat que cal continuar treballant per aconseguir la igualtat de drets de les persones amb càncer amb els de la resta de la societat.
Participacions delslectors
"La ciencia tiene alternativas más viables que el nada ecológico coche eléctrico"

Guillermo Moya Esplugues de Llobregat
Mésdebats
El debat
- EDUCACIÓ SUPERIOR La universitat detecta mancances acadèmiques serioses en els alumnes
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Laboral ¿Com m’afecta la reducció de la jornada laboral si ja treballo 37,5 hores a la setmana o menys?
- Comerç local Una sabateria històrica de Barcelona tancarà les portes si no aconsegueix un traspàs
- Goya 2025 «És una mica estrany»: l’insòlit premi compartit dels Goya té un únic precedent
- Successos Catalunya registra 600 denúncies per violació més en dos anys
- Sector en crisi Claus | Els motius pels quals els agricultors catalans no estan tallant avui carreteres
- Descarbonització El Govern donarà crèdits barats als autònoms que es comprin un vehicle elèctric de fins a 60.000 euros
- Final de l’NFL Els grans moments de la Superbowl 2025: de les esbroncades a Taylor Swift als dards de Kendrick Lamar Drake
- Futbol americà Demolició a la Super Bowl: els Philadelphia Eagles es coronen després d'humiliar salvatgement els Kansas City Chiefs (40-22)