Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Estic doblement discriminada: com a persona amb diversitat funcional i com a ciutadana"

RICARD CUGAT
Maite Andreo
Soc una treballadora amb diversitat funcional, i exerceixo els meus serveis professionals en un Centre Cívic Comunitari que depèn de la Generalitat. El departament subcontracta una empresa perquè ens gestionin les nòmines (és l'única feina que fan).
Entretots
Just fa un any, vaig interposar una demanda contra Integra, l’empresa que em paga, per discriminació. Faig la mateixa feina i les mateixes hores que la meva companya, que no pateix cap tipus d’invalidesa (l'única diferència entre nosaltres és un simple canvi de torn).
Vaig guanyar aquesta demanda en primera instància i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la va ratificar. Segons aquesta sentència, el meu conveni, sou i cotització ha de passar a ser el mateix que el de la meva companya, molt millor que el conveni que se’m ve aplicant fins al moment.
Després de dos anys de la ratificació de la sentència, l’empresa segueix sense aplicar el que la llei li ordena, i incompleix sistemàticament tots els requeriments que se li han fet perquè respecti la decisió judicial.
Depenc, indirectament, del Departament de Drets Socials i Inclusió, que és qui subcontracta l’empresa. El Departament està degudament informat d’aquests fets tan greus i no fa absolutament res. Dono per entès, doncs, que no només permet que s’incompleixi la llei sinó que, a més a més, promou que això sigui així.
Té gràcia que sigui precisament el Departament de Drets Socials i Inclusió qui vulnera els drets socials més bàsics dels ciutadans. Estic doblement discriminada: com a persona amb diversitat funcional i com a ciutadana.
Participacions delslectors
"El 9 de mayo, Día de Europa, salgamos en masa a la calle a defender Europa"
Isabel Nalda Sant Cugat del Vallès
Mésdebats
El debat
- Salut mental en els joves Gonzalo Bernardos es mulla i explica per què els joves no són capaços d'estalviar: "Als 80 i 90 ningú es plantejava agafar i gaudir del moment..."
- El Sabadell acumula capital i podria liderar una fusió alternativa al BBVA
- El 80% dels maquinistes de Rodalies són de fora de Catalunya
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Meteorologia La borrasca Laurence causa almenys un mort i un desaparegut
- EL DOCUMENTAL ‘LAPORTAGATE’ «‘De qualsevol manera cobrareu’. ‘¿Com?’ ‘Diré al Barça que us contractin’»
- Troben a Barcelona el menor de 15 anys de Manresa desaparegut des de feia una setmana
- Ja solucionat Cau durant hores el sistema informàtic de l'Hospital Joan XXIII de Tarragona
- UGT-CTAC Un estudi radiografia el cost emocional de ser autònom: «És un estrès constant, somio que m’estic oblidant alguna cosa»
- Previsió meteorològica Pluja intensa a Catalunya avui: aquestes són les zones més afectades