Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"La decadència d’un imperi va paral·lela a la seva creixent agressivitat"

"La decadència d’un imperi va paral·lela a la seva creixent agressivitat"

Hitler volia apoderar-se d’Europa i del món sencer, però astutament per mitjà de l’anomenada tàctica de les "fulles de carxofa": primer, poc a poc les primeres ‘fulles’, amb les pretensions més ‘legítimes’ a ulls de bona part de l’opinió pública. Mitjançant aquesta tàctica, Hitler aconseguí que prou governs cedissin al seu expansionisme: en el plànol ideològic, invocant el ‘perill bolxevic’ amb el recolzament del gran capital, i en el territorial invocant el ‘dret d’autodeterminació dels pobles’ començant per unir els territoris de parla alemanya.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Àustria (ja per egolatria personal en néixer Hitler al poble austríac de Braunau, interpretat això per ell com a ‘senyal divina’), la regió dels Sudets (a la vella Txecoslovàquia), les regions franceses d’Alsàcia i Lorena (però mai Suïssa, un país de majoria de parla alemanya). Després, invocant la unió dels pobles ‘germànics’ envaint Dinamarca, Noruega, Holanda, etc fins arribar al límit i començar la Segona Guerra Mundial.

Es pot dir per això que avui, salvant distàncies, hi ha paral·lelisme entre Hitler i Donald Trump, perquè Trump sap que pot més amenaçar i atacar països ‘rebels’ amb moltes antipaties a ulls de prou sectors com Veneçuela, Cuba, Iran, Nicaragua..., (per això començant per atacs ‘preventius’ i la seva primera invasió de la sobirana Veneçuela) que amenaçar països amb governs i sistemes polítics amb moltes més simpaties, com Dinamarca, posposant per això la seva pretensió d’annexionar-se l’illa de Groenlàndia (pertanyent a Dinamarca, un país aliat dels propis EUA i membre de l’OTAN).

Trump ara està desfullant la ‘carxofa’ i veurem què depara el futur, però està comprovat que la decadència d’un imperi corre paral·lela a la seva creixent agressivitat.

Participacions delslectors

Mésdebats