CLUB D’ESTIL DE EL PERIÓDICO

10 botigues amb talles grans per presumir de corbes

10 botigues amb talles grans per presumir de corbes
  • Guia per trobar la roba ‘curvy’ més moderna i afavoridora, segons les ‘influencers’ ‘body positive’ Eli Quesada i Lidia Juvanteny

Es llegeix en minuts

Diverses cartes que han arribat a l’espai ‘Entre tots’ de EL PERIÓDICO ens comenten que els problemes relacionats amb les talles de roba en botigues que tots freqüentem «són cada vegada més notables». «Ni les talles són reals, ni es té en compte la diversitat dels cossos», afirma Mireia Sánchez Araujo. I és que «una talla no ens defineix, ni el pes, ni el cos, sinó el conjunt de tot nostre jo profund», reivindica Olga Cortiella. Les dues lectores coincideixen a assenyalar les virtuts de moviments com el ‘body positive’, ja que ajuda les persones a sentir-se més segures de si mateixes i reivindica la bellesa com una cosa no supeditada a posseir un físic segons els cànons establerts. «¡Visquen els cossos en positiu!» i «¡Fora els complexos!» són alguns dels seus lemes.

«A mi em va ajudar molt entendre que podia acceptar el meu cos malgrat que no m’agradés. Ha sigut una feina interna, d’autoconeixement, d’estimar-me, millorar la meva autoestima. Totes tenim complexos i inseguretats. Com a assessora d’imatge, als meus tallers he pogut comprovar que dones amb la talla 34 i 36 tenen exactament les mateixes pors i complexos que dones de la talla 56». La que parla és Eli Quesada (@vistetequevienencurvas), una de les més famoses ‘influencers’ ‘body positive’ a Espanya que fa vuit anys que acompanya les dones a apoderar a través de la seva imatge amb el seu mètode ‘Vesteix-te feliç’. Tot el seu ‘feed’ transmet bon rotllo i, a més de ser exemple de com tenir més confiança en un mateix, és una institució donant consells sobre com aprendre a vestir-se i treure partit del fons d’armari.

Lidia Juvanteny, l’instagramera barcelonina fundadora de @soycurvy, també ofereix un consell molt simple «per a qualsevol dona»: «Aprendre a estimar-se a una mateixa». Aquesta és la base que guia la pàgina d’aquesta «fotògrafa, creadora de contingut i amant de la moda», les botigues ‘online’ preferides de la qual en talles grans són Dorothy PerkinsEvansAnvitoPinkclove i Shein.

L’última onada del ‘body positive’, la que reivindica estimar el nostre cos i posar-nos la roba que més ens agradi, independentment de la nostra edat o sexe, va fer eclosió paral·lela a l’auge de les xarxes socials. Va sorgir el 2007 com a resposta a una altra tendència, la d’humiliar les persones pel seu aspecte físic o les seves imperfeccions, una cosa que es va anomenar ‘body shaming’, i que, per desgràcia, encara es continua practicant.

Fora les cotilles

Abans, molt abans, el moviment va començar a forjar-se des de mitjans del segle XIX, amb la primera eclosió feminista, quan van sorgir les reformistes en contra de la vestimenta victoriana, que obligava les dones a embotir-se en estretes cotilles perquè l’estàndard social era tenir cintura de vespa. Més tard, el 1967, l’assaig ‘More people should be fat’ (‘Hi hauria d’haver més gent grassa’), de Lew Louderback, va donar peu a una campanya contra la discriminació de les persones obeses, que després es va fer inclusiva a tot aquell amb alguna discapacitat, cicatriu, estria, taca, cremada, mastectomia, arruga...

«Totes tenim complexos i inseguretats, amb la talla 36 o la 56»

Eli Quesada

El ‘body positive’ no glorifica l’obesitat, però sí que insisteix que és una fal·làcia que ser prim sigui un indicador de bona salut, denuncia el perill de les dietes llampec i reivindica l’estil de vida saludable independentment del cos de cada un.

Tess Holliday, la pionera

A nivell internacional, la model i feminista Tess Holliday ha sigut una abanderada del moviment. El 2013 va crear el ‘hashtag’ #EffYourBeautyStandards (‘canvia la manera de veure els cànons de bellesa’), en resposta a tots els que l’assetjaven pel seu físic a internet, i va tenir tant èxit que dos anys després va fitxar per l’agència Milk Management, convertint-se en la primera model del món amb la talla 56.

El ‘body positive’ no glorifica l’obesitat, però insisteix que és una fal·làcia que ser prim

El moviment ‘curvy’ es va posar a volar. Noves models amb nous cossos lluny del 90-60-90 van començar a ser habituals en els mitjans i van conquistar les publicacions d’Instagram. A més de Tess HollidayAshley GrahamRobyn LawlyCandice Huffine o Chloe Marshall són alguns exemples del #BeautyBeyondSize. A Espanya, hi ha un altre batalló de models de «cossos reals» a qui també segueix una legió de fans. A més de les esmentades Quesada i Juvanteny, també hi ha Rebeca Gómez Polo, cofundadora juntament amb Elena Devesa  de la comunitat Weloversize (el compte espanyol de referència en ‘body positive’), l’actriu de ‘Vis a vis’ o ‘Campeones’ Itziar Castro o la ‘youtubera’ Dianina XL.

A les publicacions d’aquestes ‘influencers’ s’ofereixen píndoles d’autoestima ‘plus size’, i consells de moda. I parlen de les marques que han ampliat el rang de talles i les firmes més estiloses que dissenyen per a tota mena de físics. A continuació, diversos exemples:

10 botigues ‘curvy’

ASOS CURVE

Estil juvenil i propostes variades de roba moderna. Cada dia la pàgina d’Asos Curve  s’actualitza amb roba nova, amb talles des de la 34 fins a la 56. Per a ocasions especials, vestits i granotes de Lovedrobe. Els preus van des del ‘low cost’ fins a un màxim de 250 euros.

CHANGE

La firma de llenceria que disposa de més talles del mercat. Amb botigues a Barcelona, Terrassa, Sabadell, Reus i Vilanova i la Geltrú, a més de la botiga ‘online’. El seu catàleg inclou sostenidors de la copa A fins la M.

COUCHEL

La firma, de venda a El Corte Inglés, compta amb propostes estiloses, des de les més clàssiques fins a altres de més juvenils. Les seves talles, fins a la 60, s’ajusten a la realitat i es corresponen al marcat. L’especialitat de la marca Couchel són els abrics i els vestits de festa. Els seus preus, semblants als d’una botiga ‘low cost’.

DAY/WON

És la línia esportiva amb talles inclusives creada per la model ‘curvy’ nord-americana Candice Huffine. «La nostra roba està dissenyada perquè puguis fer absolutament qualsevol cosa que et faci sentir forta i imparable», afirma la maniquí. Les talles de Day/Won arriben a la 5XL, una 60 (145-150 cm de cintura). I els preus, entre els 15 i els 80 euros.

ELENA MIRÓ

Una de les firmes veteranes en talles ‘curvies’. Tot i que les col·leccions d’Elena Miró són de tall clàssic, cada vegada inclou més propostes juvenils i ‘looks’ urbans, sobretot caçadores, abrics i pantalons. Les talles inclouen des de la 44 fins a la 52, i els preus, per sobre de marques ‘low cost’. Té una línia juvenil, Fiorella Rubino, amb roba més moderna i preus més reduïts. Destaquen els texans, superelàstics amb un gran poder d’adaptació.

DOROTHY PERKINS

Al contrari que altres marques, Dorothy Perkins no distingeix les col·leccions estàndards de les ‘curvy’, ja que totes les peces van de la talla 36 a la 56, cosa que hauria d’estar més estesa. Peces de màxima tendència a un preu assequible.

H&M

La cadena sueca és una de les ‘low cost’ que cada vegada treu més col·leccions de talles grans. La seva línia H&M Plus Sizes inclou un armari amb peces que inclouen des de la talla 44 (una L) fins a la 54 (4XL). Peces de punt, estampats tendència, jeans de diversos colors, bàsics, ‘blazers’, plumífers i abrics de drap. També hi ha opcions de nit, vestits d’encaix i lluentons, així com peces llenceres i de bany. En contra, d’algun temps ençà només està ‘online’.

MARINA RINALDI

Aquesta firma ‘prêt-à-porter’ italiana vesteix dones de la talla 46 endavant, «dins de l’esperit de la moda, realçant les seves formes i remarcant la seva feminitat i bellesa», assegura. Marina Rinaldi va ser creada el 1981 per Achille Mara­motti, fundador del grup Max Mara, que la va batejar amb el nom de la seva besàvia.

SAVAGE X FENTY

La línia llencera de la cantant i empresària Rihanna aposta per la diversitat de cossos i de talles. Savage x Fenty té una col·lecció càpsula per a homes a totes les talles creada en col·laboració amb Christian Combs. La seva marca és tot un cant al que és sexi i a la diversitat, i un exemple a seguir.

VIOLETA BY MANGO

Violeta by Mango treu cada temporada diverses col·leccions perquè tothom es vesteixi a la moda. Amb siluetes i llargs variats per potenciar les corbes de la dona. Fins a la talla 52.

Et pot interesar

Club d’Estil de EL PERIÓDICO

En el Club d’Estil de EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda, la bellesa, la decoració i els regals. Aquí us explicarem les últimes tendències que més es porten al carrer i a les xarxes socials, i us donarem trucs perquè no se us escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registreu-vos a Entre Tots i escriviu-nos, explicant les vostres inquietuds o compartint les vostres experiències.