12 jul 2020

Anar al contingut

A FINALS DE JULIOL

La Festa del Tomàquet celebra la seva quarta edició a Manresa

La fira ha adaptat els seus actes a les necessitats sanitàries de la crisi de la Covid-19

La Festa del Tomàquet celebra la seva quarta edició a Manresa

La quarta edició de la Festa del Tomàquet del Bages se celebrarà del 20 al 25 de juliol adaptant tots els seus actes a les necessitats sanitàries imposades per la crisi de la Covid-19. L’esdeveniment està organitzat per l’Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages, La Despensa del Bages, la Diputació de Barcelona, Mengem Bages, l’Escola Agrària de Manresa, Proper, el Parc de la Sèquia, la Fundació Alícia, Món Sant Benet, Cooperativa Agrícola Comarcal del Bages, Bages Impuls i el Mercado Municipal de Puigmercadal, informa Regió 7, del grup Prensa Ibérica.

Aviat s’anunciaran els actes que formaran el programa, que inclourà jornades, conferències, activitats gastronòmiques, visites a explotacions agrícoles i, un any més, tindrà com a gran protagonista el Mercat del Tomàquet, que se celebrarà a la plaça Puigmercadal de Manresa el dissabte dia 25 de juliol, amb la presència de productors professionals de Manresa i comarca.

Durant el confinament, els pagesos han continuat treballant, igual que ho han fet els serveis essencials. Han plantat, cuidat i fet créixer les tomaqueres, la planta que dona el producte estrella de l’horta del Bages. I és per aquesta raó que s’ha decidit celebrar la quarta edició de la Festa del Tomàquet, amb la modèstia necessària per adaptar-se a la nova situació, i respectant les mesures que s’hagin d’adoptar amb la nova distància social.

Perquè, més enllà del programa, la festa és un homenatge a la pagesia; una manera de consumir, pròxima, local i coherent; una exaltació al producte de temporada; la potenciació d’una distribució coherent i de proximitat; l’arrelament en un territori i a un paisatge; l’admiració per la Sèquia de Manresa, el canal que fa 600 anys que dona aigua; un agraïment a la restauració del Bages, que aposta pel producte de proximitat; una picada d’ullet a totes les persones que guarden i cuiden les llavors, i un espai de reflexió i relació social entorn del producte estrella de l’horta del Bages.