'INSURTECH'

La tecnologia transforma el sector de les assegurances

BBVA Seguros creix més d'un 8% gràcies als nous serveis, cada vegada més vinculats a la digitalització

El Plan EstarSeguro permet agrupar totes les assegurances en un rebut i obtenir fins i tot un 15% de bonificació

bbva estarseguro / periodico

3
Es llegeix en minuts
Xavi Datzira

Launitat d’assegurances de BBVAestà experimentant aquest any un gran dinamisme, amb uncreixement del benefici del 8,3% fins i tot arribar als176,7 milions d’eurosen el primer semestre. Una xifra que posa en relleu com lesnoves tecnologiesestan permetent a l’entitat financera impulsar aquest segment amb serveis a mida, personalitzats i de resposta immediata. Aquestes bones dades s’expliquen també per la bona rebuda que ha tingut elpla BBVA EstarSeguro, que ja compta, en el dia d’avui, amb més de 640.000 pòlisses.

Aquesta fórmula, que segons remarquen des de BBVA ha sigutvalorada molt positivament pels seus clients, permet pagar totes les assegurances deforma mensual, així com la possibilitat d’obtenirbonificacionsde fins al 15%. Es pot contractar pel web, l’aplicació mòbil o de forma presencial i permet laplanificació del pagamentde les seves assegurances, evitant sobresalts quan arriba el rebut d’una assegurança que no estava previst.

En aquest sentit, el pla permet agrupar les assegurances BBVA de llar, salut, auto, vida o incapacitat laboral per a autònoms en un únic rebut que, a més, es pot pagar mes a mes i sense cost addicional pel fraccionament. A part, un altre dels avantatges que ofereixEstarSeguro és la possibilitat d’incloure o excloure les assegurances dins del pla en qualsevol moment, sense haver d’esperar al venciment.

Simulació amb ‘big data’ 

El pla ha sigut un dels principals responsables del creixement de BBVA Seguros, que està experimentant una etapa de transformació en línia amb el procés de digitalització posat en marxa de l’entitat. Per exemple, la unitat d’assegurances està incorporant les noves tecnologies en els processos de simulació, cosa que els permet oferir al client una proposta personalitzada de forma ràpida i senzilla. Així, per obtenir un pressupost individualitzat d’assegurança de llar, els clients de BBVA no necessiten recordar dades com la superfície o l’any de construcció. I és que gràcies al ‘big data’, poden obtenir-lo indicant únicament la seva adreça.

Notícies relacionades

Lestecnologies disruptives,entre les quals també hi ha l’internet de les coses o la intel·ligència artificial, no només estan canviant els comportaments dels consumidors, que són més exigents i valoren la immediatesa i la personalització, sinó que també aquesta donant ales a la transformació del sector de les assegurances. És el que es coneix com a ‘insurtech’, que sorgeix de la conjunció de les paraules angleses ‘insurance’ (assegurances) i ‘technology’ (tecnologia). De la seva mà, les companyies tradicionals s’estan adaptant al’entorn digital, alhora que sorgeixen ‘start upsproporcionant nous models de negoci, molt lligades a les aplicacions mòbils, i amb una gran càrrega depersonalització.

Resultats positius 

Dins de l’activitat global de BBVA Seguros, també destaca molt positivament elcreixement de la facturaciódels negocis de risc, que han augmentat en un 12,9% interanual després d’emetre primes per més de 509 milions d’euros. Aquest creixement ha estat motivat principalment per dos factors. D’una banda, el creixement del 15,9% en vida-risc, que ha aportat primes per 257 milions d’euros. Per l’altre, l’increment interanual del 10,1% en el conjunt de no, impulsat pelsnotables creixementsexperimentats en Autos (24%), Salut (23,5%) i Accidents (15,1%). Les assegurances no vida de BBVA estan creixent més del doble que la mitjana del mercat.

 “Ajudem el client a estalviar”

<strong>Josep Valero,</strong> especialista d’assegurances de BBVA Barcelona, assegura que l’objectiu de <strong>pla EstarSeguro</strong> és oferir la millor experiència al client, facilitant-li la planificació del pagament de les seves assegurances i ajudant-lo a estalviar gràcies a les bonificacions, de forma còmoda i senzilla. “A BBVA volem ajudar els nostres clients a <strong>prendre les millors decisions </strong>i complir les seves metes oferint-los propostes personalitzades. Per això, les assegurances tenen un paper molt important, ja que els proporcionen el nivell adequat de protecció per a cada client i contribueixen a <strong>reduir les incerteses</strong> del dia a dia”, assenyala.