DEMANDA DE L'HOSPITALET, SANTA COLOMA, SANT BOI I CORNELLÀ
Alcaldes metropolitans reclamen al Govern mantenir les beques menjador durant l'estiu
Demanen aclarir com es pagarà l'ajuda que Educació ja ha anul·lat i que el Parlament va aprovar prorrogar
La Generalitat assegura que està analitzant la situació i recorda que afecta altres Administracions

zentauroepp52848590 05 04 2016 colegio escuela primaria infantil ni o ni a 200319135323 /
Els alcaldes de Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà i Sant Boi de Llobregat han reclamat al Govern aquest dilluns que aclareixi com pensa mantenir les beques menjador durant els mesos d’estiu. Pel que sembla, segons denuncien, el Departament d’Educació ha ordenat als Consells Comarcals anul·lar aquesta ajuda que en l’últim trimestre es va entregar a través d’unes targetes moneder a conseqüència del confinament. Acabat el curs, acabada la prestació. Per això aquests municipis, acollint-se a la necessitat de mantenir aquesta cobertura a 144.000 alumnes en temps tan negres, pregunten a la Generalitat què pensa fer amb aquestes famílies fins que comenci el nou curs, el 14 de setembre. El Govern assegura que hi està treballant.
La seva reclamació se sutenta, a més, en la moció aprovada a mitjans de juny al Parlament per la qual s’insta a estendre les beques menjador més enllà del tancament d’escoles i fins que reobrin. Mantenir aquests ajuts suposa una inversió de 2,9 milions d’euros setmanals, prop de 30 milions en total que el Govern, és el que es va dir llavors, espera sufragar amb fons extraordinaris que haurien d’arribar de l’Estat. Aquella moció, presentada pel PSC, mateix partit que governa en aquestes quatre ciutats, insta la Generalitat a «donar cobertura als ajuts alimentaris per a menors vulnerables». Tot, amb el «manteniment de les targetes moneder o altres fórmules». Per tot això, els regidors reclamen a les conselleries d’Educació i Treball, Afers Socials i Famílies que informin sobre quins seran els seus passos a partir d’ara «per complir urgentment amb la resolució del Parlament».
Un portaveu d’Educació recorda que les beques menjador com a tals acaben quan acaben les classes i avança que el Govern està buscant la fórmula per continuar mantenint aquesta ajuda a les famílies. En qualsevol cas, i fent menció a l’aprovat al Parlament, aquesta mateixa veu recorda que el pacte preveia que «totes les Administracions (Generalitat, Estat i municipis) garantiran aquest estiu l’alimentació a la infància vulnerable que rep alguna ajuda durant l’any, però no necessàriament a través de les beques menjador». O el que és el mateix: s’ha de veure d’on surten els diners.
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- PREVENCIÓ El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes
- El senzill truc per evitar que el teu gos pateixi un cop de calor
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Illa: "Hem tingut una decepció, però donem la cara i actuem"
- ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"