EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Els alumnes espanyols milloren en Matemàtiques i Ciències

Malgrat aquests resultats, l'estudi internacional TIMSS sobre el nivell educatiu situa Espanya per sota de la mitjana de la UE i l'OCDE

 

  / ARXIU / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts

Els alumnes espanyols de quart de primària ‘progressen adequadament’. L'Estudi de les Tendències en Matemàtiques i Ciències (TIMSS per les seves sigles en anglès) conclouen que els nens d'entre 9 i 10 anys han millorat els resultats dels seus predecessors en les dues matèries. Si bé la nota que han obtingut queda per sobre de la mitjana dels 49 països participants en l'informe, els estudiants espanyols continuen per sota de la UE i l'OCDE.

La tendència és positiva. Com reflecteix el TIMSS, Espanya és el país que més puja en Matemàtiques si es comparen els resultats amb els obtinguts l'any 2011. Amb aquestes notes, són els primers alumnes espanyols que superen la mitjana global de la resta de participants. Ara bé, continuen per sota dels seus veïns de la UE i l'OCDE, com també passa en Ciències. En el cas d'aquesta assignatura, els menors obtenen una puntuació més pròxima als seus veïns europeus.

Notícies relacionades

Si s'amplien els resultats per comunitats autònomes, Castella i Lleó encapçala el rànquing en Matemàtiques i Ciències. La seguirien Madrid, Astúries, la Rioja i Catalunya, comunitats que estan més a prop de les mitjanes de la UE i l'OCDE que la resta d'autonomies espanyoles, tal com es dedueix de l'estudi elaborat per l'Associació Internacional del Rendiment Educatiu.

LA REACCIÓ DEL MINISTRE

El ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, ha valorat els resultats de “molt esperançadors” al Congrés dels Diputats abans de començar la comissió de Cultura. “Tenim un bon punt de partida i l'aprofitarem”, ha manifestat el ministreque ha assegurat que Espanya és l'Estat "que més ha crescut en matemàtiques en els últims tres anys”.