Campanya Hisenda
Com funciona el simulador de la declaració Renda Web Open?

Una persona hace cuentas con una calculadora.
L’Agència Tributària posa al servei dels contribuents una eina per facilitar el tràmit de fer la declaració de la renda. Renda Web Open és una versió de l’antiga Renda Web que funciona com un simulador, és a dir, permet simular la declaració de la renda, però no requereix identificació del contribuent. Aquesta versió no valida el NIF del declarant i no necessita disposar de dades fiscals.
Al tractar-se d’una simulació sense validació de dades, Renda Web Open no deixa presentar la declaració i tampoc permet traslladar les dades a l’esborrany.
Passos que cal seguir en el simulador
Una vegada dins de la pàgina web de l'Agència Tributària, cal adreçar-se a l’apartat del simulador i fer clic a Renda Web Open.
Des d’allà, cal triar una novadeclaraciói seleccionar l’idioma en què es vol fer la declaració (castellà, català, gallec o valencià).
A continuació, el simulador Renda Web Open sol·licita introduir una sèrie de dades identificatives del contribuent: nom i cognoms, estat civil i data de naixement. No s’ha d’oblidar que es tracta d’un simulador i que, per tant, la informació incorporada no té cap validesa de cara a l’esborrany oficial.
Similar a l’esborrany
El simulador de l’Agència Tributària és molt similar a l’esborrany de la declaració i, en conseqüència, permet anar avançant pàgines per anar incorporant les dades fiscals a les caselles corresponents. Una vegada emplenada la declaració, convé validar les dades introduïdes per comprovar si existeixen avisos o errors.
Sens dubte, la pàgina més important és la que informa si el resultat final de la declaració surt a pagar o a tornar. Aquesta informació apareix a l’última pàgina i si apareix amb un signe negatiu vol dir que Hisenda retorna diners al contribuent. En canvi, si apareix sense aquest signe, implica que cal pagar.
Omplir a trams
La declaració realitzada amb el simulador Renda Web Open es pot guardar i posteriorment recuperar per acabar de comprovar que tot estigui correcte abans que conclogui el termini de presentació. Es pot escollir la ubicació on descarregar l’arxiu que portarà per nom dat-100-NIF del declarant-data en què es va guardar.
Renda Web Open també permet la generació d’un PDF amb la vista prèvia de la declaració.
El simulador també es pot utilitzar en modalitat conjunta per saber si interessa més presentar la declaració de manera individual o amb el cònjuge.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Ciclisme París i el Tour s’entreguen a la màgia de Barcelona
- Estudi de la Fundació BBVA Tres de cada cinc menors ja decideixen amb els seus pares on va la família de vacances o quina tecnologia es compra a casa