A l’escorxador. Animals d’engreixament
Els porcs confinats podran sortir de la zona zero
A les 55 granges de porcs situades en el perímetre de 20 quilòmetres al voltant del focus de pesta porcina africana (PPA) s’estan criant 35.600 caps dels anomenats animals d’engreixament. El compromís de les autoritats veterinàries és que, a mesura que guanyin pes i calgui portar-los a l’escorxador per sacrificar-los, aquests marrans podran abandonar l’explotació on són, sota les necessàries condicions de bioseguretat, per "entrar en el circuit carni convencional", segons va anunciar ahir el conseller d’Agricultura de la Generalitat, Òscar Ordeig. Seran els primers exemplars confinats des del 28 de novembre passat que surtin de la zona zero de la PPA.
"En aquest perímetre de seguretat hi ha una granja que aquesta setmana ja ha de treure els seus porcs, perquè ja han arribat al pes estipulat", va indicar ahir Ordeig en una compareixença per fer balanç del desè dia des de l’aparició de la pesta porcina a Catalunya. El conseller, que va continuar agraint a la ciutadania el respecte mostrat a les restriccions d’accés al medi natural i va elogiar la tasca de les societats de caça que aquest cap de setmana han sortit a la muntanya per "mirar de minimitzar al màxim els contagis en aquelles zones on hi ha superpoblació de senglars", va afirmar que els animals que en els pròxims dies aniran a l’escorxador "compleixen tots els requisits de sanitat animal". La seva carn només es podrà comercialitzar dins del territori espanyol, segons l’acord a què es va arribar entre productors, escorxadors i institucions.
- Tragèdia a Adamuz Rescaten en bon estat Boro, el gos perdut després de l’accident d’Adamuz, que ja es troba amb la seva família
- Oriva impulsa fàrmacs centrats en la salut femenina
- Una operació «complexa» Renfe comença a retirar el tren accidentat a Gelida
- Caos a Rodalies Óscar Puente demana «temps» als maquinistes i defensa que les vies de Rodalies són segures
- Mobilitzacions Els metges anuncien una vaga nacional indefinida a partir del 16 de febrer per aconseguir un estatut propi
