L’Executiu i els Comuns, no a la compra especulativa
Susanna Segovia y Jéssica Albiach (Comuns) en la reunión de presupuestos con los Comuns. /
El Govern de Catalunya i els Comuns van posar ahir en marxa a la seu de la Conselleria de Territori el grup de treball que ha d’estudiar les possibilitats reals que a Catalunya es prohibeixi la compra especulativa d’habitatge. L’objectiu de la creació del grup és que l’executiu de Salvador Illa tingui preparat un primer informe sobre el tema abans d’acabar l’any per després, a principis del 2026, començar a concretar les mesures legislatives que haurien de passar pel Parlament.
Abans d’acudir a la cita, la diputada dels Comuns Susanna Segovia va denunciar que actualment a Catalunya hi ha moltes famílies que tenen dificultats per comprar un habitatge per la "competència deslleial" dels fons d’inversió que "compren al comptat i que moltes vegades compren fins i tot sense veure abans els habitatges". Davant aquesta situació, va considerar que "cal donar una resposta immediata" per posar límit a aquesta compra amb finalitats purament de rendiment financer. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va explicar que el punt de partida per començar a estudiar el tema és un informe del Pla Estratègic Metropolità de Barcelona que va avalar la prohibició de la compra especulativa sempre que s’apliqui només en municipis amb una demanda d’habitatge tensat i amb caràcter "excepcional i temporal". L’objectiu és estudiar les vies legals per limitar la compra d’habitatge amb finalitats merament d’inversió.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Figura icònica Van Morrison torna a Barcelona després de nou anys d’absència
- Previsió de risc El Govern aixeca les restriccions de mobilitat perquè el temporal de vent «va a la baixa»
- Demografia El 50% de la població mil·lennista a Catalunya ha nascut a l’estranger
- THE CONVERSATION La nostra salut depén del barri on vivim
- Extrems climàtics Catalunya ha viscut en tot just un mes i mig 10 borrasques amb nevades, pluges torrencials, inundacions i vents huracanats
