A Martorell
Seat connecta la planta de bateries amb la línia de cotxes elèctrics
La companyia automobilística Seat ha culminat la connexió directa entre la planta d’acoblament de cel·les de bateries que ha aixecat en el complex industrial de Martorell (Baix Llobregat) i el taller de muntatge on es produiran els primers vehicles elèctrics, també situat en aquest mateix polígon.
En declaracions a l’agència Efe amb motiu de la presència de Cupra al saló IAA Mobility de Múnic (Alemanya), que s’ha celebrat aquesta setmana en aquesta ciutat alemanya, el conseller delegat interí de Seat i Cupra, Markus Haupt, va explicar que un pont de 600 metres uneix les dues instal·lacions.
"El pont ja ha connectat la fàbrica de bateries amb el taller de muntatge. L’estructura està acabada", va assegurar Haupt, que va afegir que ara tan sols falten per acabar els "treballs d’automatització i de transportadors" perquè aquestes bateries arribin directament a la línia de muntatge.
Una bateria cada 39 segons
La planta d’acoblament de cel·les de bateries està situada en un dels punts més elevats del complex industrial de Martorell, i el pont que la connecta amb el taller de muntatge "ja començarà a treballar aquest any", va assenyalar Haupt. Seat està invertint aproximadament 300 milions d’euros en aquesta planta d’acoblament, que produirà 1.400 conjunts de bateries al dia, una cada 39 segons.
Notícies relacionadesAquesta instal·lació està destinada a acoblar les cel·les de bateries procedents de la gigafactoria que Volkswagen construeix a Sagunt (Camp de Morvedre), si bé d’entrada rebrà cel·les de bateries de la planta de Salzgitter (Alemanya).
Amb aquesta gran rampa entre la planta de bateries i la línia de muntatge acabada, la planta de Seat a Martorell, la més gran d’Espanya, ultima els preparatius per arrencar a principis del 2026 la fabricació dels primers elèctrics a les instal·lacions de Martorell. "Està tot a punt", va assegurar Haupt.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
