Automoció

Els beneficis de Seat s’enfonsen un 90% el primer semestre

Fábrica seat en Martorell

Fábrica seat en Martorell / Seat

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Seat ha tancat el primer semestre de l’any amb un benefici operatiu de 38 milions d’euros, xifra que suposa un 90% menys que fa un any, quan es va situar en 406 milions, a causa de factors com l’impacte dels aranzels europeus imposats al vehicle Cupra Tavascan, que produeix a la Xina.

Segons es desprèn dels comptes de Volkswagen (VW) fins al juny, divulgats ahir, els aranzels continuen penalitzant la rendibilitat de Seat, que també es va veure afectada per factors adversos com l’augment de costos de materials o bé l’augment de la competència en mercats clau. La companyia, que compta amb les marques Cupra i Seat, ja va registrar una caiguda del resultat operatiu el primer trimestre de l’any, en aquell cas del 97,7%, fins als 5 milions, per l’impacte dels aranzels.

Quant als ingressos per vendes, van arribar als 7.598 milions d’euros en els sis primers mesos, un 2% menys, mentre que en els primers sis mesos la filial espanyola de VW va vendre 322.000 vehicles, un 6,4% menys. Els comptes precisen que aquestes vendes inclouen també les de l’Audi A1, que es fabrica a la planta de Martorell (Baix Llobregat).

Empenta de Cupra

Notícies relacionades

No obstant, la companyia ja va dir fa unes setmanes que, sense comptar l’Audi A1, les vendes de vehicles Seat i Cupra van créixer un 1,7% en el primer semestre de l’any en comparació amb el mateix període del 2024 i van arribar als 302.600 vehicles, per l’empenta de Cupra, que va compensar la baixada en vendes de cotxes de la marca Seat.

Mentrestant, Seat continua conversant amb les autoritats europees per intentar rebaixar els aranzels europeus imposats al Cupra Tavascan, el vehicle elèctric que produeix a la Xina, ja que, segons ha advertit en diverses ocasions, aquest problema pot acabar repercutint sobre la producció a la planta de Martorell.

Temes:

Audi