Barcelona, protagonista

Trent, plataforma i botiga de lloguer de moda emergent

El projecte digital que fa menys de tres anys van impulsar Laia Cuscó i Alejandro Assens fa el salt al físic en un espai de 470 m2 on rotaran 500 referències de 25 marques nínxol i firmes de culte.

Trent, plataforma i botiga de lloguer de moda emergent
4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Arriba a Barcelona un concepte de botiga que fins ara només disfrutaven altres capitals internacionals com ara Londres, París o Nova York. Trent, la plataforma de lloguer de roba de dissenyadors emergents, firmes nínxol i marques internacionals de culte, tipus Coperni o Blumarine, ha fet el salt a la botiga física després d’iniciar la seva etapa i triomfar des de l’e-commerce fa menys de tres anys. Era el setembre del 2022 quan Laia Cuscó i Alejandro Assens, tots dos de Barcelona i tots dos nascuts el 1997, dos emprenedors amb experiència en la comunicació i estratègia de marca, van decidir revolucionar la moda amb un projecte que planteja una nova manera de consumir roba, el lloguer: "Més accessible, més sostenible i més experiencial", defensen els fundadors.

¿I si poguessis accedir a peces exclusives de dissenyadors emergents i marques nínxol sense necessitat de comprar-les? "Volíem anar més enllà del consum al qual estem acostumats, que és a través de la compra, volíem donar més possibilitats, i és a través del lloguer, des d’una perspectiva de la circularitat, però també per vestir en esdeveniments puntuals (casaments, aniversaris, festes assenyalades... ), i provar la roba abans de decidir si finalment la compres o no. Vam veure que tenia molt sentit perquè és cap a on va la indústria, cap a un model més sostenible", afirma Assens.

Abans de llançar-se a la botiga física amb aquest nou establiment al barri de Sant Pere de Barcelona, Lluís el Piadós, 5, dissenyada per l’estudi Police (Román Sarrió i Pablo Huete), que obrirà de dilluns a dissabte de 10.30 a 20.30 hores i que segurament serà l’avançada d’altres botigues que aniran a Madrid, Copenhaguen i París, s’han exercitat durant dos anys i mig a l’online amb un petit showroom –que va ser als Jardinets de Gràcia– i treballant molt amb estilistes d’artistes com Rosalía, Julia Fox o Karol G, entre d’altres. "Aquest segment van ser les primeres persones que es van acostar a aquest servei, perquè buscaven peces molt especials per a concerts, publicitat o presentacions", expliquen, tot i que aviat la clientela s’ha ampliat.

Com assenyala Cuscó, "aquí no hi ha res que hagi replicat Zara". Més o menys, entre la plataforma de Trent i la botiga fluiran en constant rotació unes 500 referències (vestits, llenceria, abrics, calçat, bolsos i tota mena d’accessoris d’alta bijuteria de disseny i gorros). "És molt divertit perquè tens molta varietat", exclama la jove emprenedora, que confessa que des de fa dos anys ella es vesteix amb les mateixes propostes que ofereix per llogar i amb opció de comprar.

Més o menys ara mouen 25 marques nacionals, de Corea, París i Los Angeles, de dissenyadors emergents, com la "sastreria evolucionada" de Sonia Carrasco, una dissenyadora de Barcelona; firmes nínxol, com Ganni, Ionnes, i internacionals del luxe i de culte, com Proenza Schouler (el duo que acaben de fitxar com a directors creatius de Loewe) o Coperni o Blumarine, fins ara inaccessibles a la capital catalana. "No només és moda de convidada, també hi ha conjunts de streetwear, sastreria genderless, accessoris esculturals [¡atenció a la selecció de bolsos!] i peces que destaquen tant en una gala com en un sopar informal", remarquen Cuscó i Assens.

En total, 470 m2 distribuïts en quatre espais diàfans i blancs: la botiga, on els looks es mostren penjats en un sistema d’arxivadors, com els que empren les biblioteques o museus; una sala que anomenen Fòrum, on hi haurà esdeveniments, diàlegs amb dissenyadors i artistes i presentacions (perquè Trent vol ser també una experiència cultural i marcar el pas de l’escena de la moda a la ciutat); tres enormes emprovadors perquè cadascú trobi el look perfecte assessorat per l’equip de la botiga, estilistes experimentats ("volíem recuperar el concepte de les grans cases de moda, tipus Chanel als 50, on t’ho puguis emprovar a gust tot i vinguis amb la parella o amics)" i, per acabar, un espai d’oficines.

Notícies relacionades

Rang i modalitats de lloguer

Quant a preus, el lloguer puntual se situa entre un 10% i un 18% del preu original de l’article, i es pot llogar per quatre o vuit dies, o bé en plans mensuals (a partir de 145 euros al mes). Per exemple, una armilla de la marca de Los Angeles KKCo que penja en un dels penjadors, surt per 49 euros per a quatre dies; si t’acaba encantant, te’l pots endur per 330. D’algunes peces n’hi ha diverses unitats, i d’algunes, només una. Les talles se centren en la S i la M, amb alguna L, tot i que menys, cosa per la qual actualment estan "lluitant" per ampliar i incloure més diversitat de cossos. "No s’admeten arranjaments, t’ha d’encaixar sí o sí", recorda Cuscó, que afegeix que l’assegurança actual inclou la tintoreria i petits defectes en la devolució (botons, cremalleres...), si bé ben aviat inclouran una assegurança més àmplia. "La gent cuida molt bé la roba, tan sols hem tingut un problema un cop des que vam obrir", afegeix Assens.