El sector de l’oli demana més control contra els setrills emplenables en bars i restaurants
Productors, distribuïdors i comercialitzadors consideren que la llei que obliga des del 2013 a fer servir l’envàs original en els establiments no s’està complint
Ja fa més de 10 anys que la llei obliga els establiments d’hostaleria a servir l’oli (i el vinagre també) en l’envàs original i a prescindir dels setrills, tan habituals fins aleshores en bars i restaurants. Però una dècada després no sembla que el sector n’hagi pres nota. Tampoc els clients, que accepten, sense qüestionar-s’ho, que els presentin a la taula recipients plens o ampolles sense el corresponent tap de seguretat. "L’incompliment és persistent, els setrills van quedar prohibits en bars i restaurants el 2013 i, tant temps després, encara continuem trobant llocs en què s’incompleix la llei", assegura el president de la Interprofessional de l’Oli d’Oliva Espanyol, Pedro Barato. L’entitat, que integra des de productors i transformadors fins a envasadors i comercialitzadors, posarà en marxa una campanya per denunciar la situació, conscienciarà els consumidors i exigirà a les administracions que extremin els controls contra aquestes pràctiques il·legals.
"La llei obliga a presentar els olis d’oliva en envasos inviolables, que garanteixin al cent per cent la integritat del producte i estiguin degudament etiquetats", continua Barato. Malgrat que la interprofessional no disposa de dades oficials –s’han sol·licitat al Ministeri de Consum però no les ha facilitades–, "sí que li puc dir que el sector ha notat un clar retrocés en el compliment de la norma des de la pandèmia fins a aquesta part", afegeix Barato. "És més, trasllado aquest repte als seus lectors perquè pensin en quants dels establiments d’hostaleria que freqüenten es compleix la norma al peu de la lletra. Em fa l’efecte que tindran una sorpresa".
Notícies relacionadesGarantia de qualitat
La interprofessional ha reprès la campanya ¿Peeerdona?, protagonitzada per l’actriu Rossy de Palma i que ja va aconseguir un gran impacte el 2017 i el 2018. "Volem que s’entengui que el fet de complir aquesta norma no és un tràmit burocràtic, sinó una garantia de qualitat i autenticitat", diu el president de l’entitat, que considera que complir la normativa "és un indicador clar d’un establiment que cuida el client i és transparent en relació amb els productes que ofereix".
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- ‘El segon violador de l’Eixample’ viu al carrer a Sant Antoni
- Ciència Liti contra l’Alzheimer
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Gastronomia de proximitat Sis bons restaurants del Baix Llobregat que mereixen una visita
- CRÍTICA Els Pecos, la venjança d’un fenomen fan menyspreat
- CRÍTICA El somni americà mutilat
- Estrena de televisió ‘El segon cafè’, actualitat i històries humanes
- La caixa de ressonància Springsteen, ¿el pròxim Princesa d’Astúries?
