Acord
Els empleats de l’Estat es podran jubilar parcialment a partir del 2026
El Govern ha acordat amb els sindicats activar el procés legislatiu perquè els funcionaris puguin accedir a la jubilació parcial a partir del 2026. Així ho preveu firmar el ministre de Transformació Digital i Funció Pública, Óscar López, amb CCOO i UGT avui, posant data a un compromís assolit ja durant la legislatura passada amb les centrals. L’Executiu suprimirà el veto que va introduir el Govern del PP en la seva reforma del 2013 i restaurarà aquest dret per als empleats públics, segons fonts coneixedores.
El 2022, la llavors ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, va firmar un acord amb CCOO i UGT–CSIF, la tercera central més representativa es va desmarcar– que van batejar com a Acord Marc per a l’Administració del Segle XXI. Entre altres coses, deia el següent: "Es derogarà la supressió de la jubilació parcial com una de les modalitats de jubilació del personal funcionari establertes article 67 del Trebep". Ara, dos anys més tard, l’Executiu ja ha perfilat amb les centrals la fórmula per donar compliment a l’esmentat compromís.
Notícies relacionadesL’esquema que contemplen des de Funció Pública és poder augmentar les futures ofertes d’ocupació públic (OEP) a mesura que hi hagi empleats públics que demanin accedir a la jubilació parcial. Que, fins a la retallada del PP, servia de facto no tant per a jubilacions parcials, sinó per compactar aquesta parcialitat i permetre als funcionaris jubilar-se abans.
El model que han acordat des del departament de López amb les centrals és la següent. Les administracions podran treure a oferta pública una plaça addicional per cada empleat públic que aquell any hagi sol·licitat començar a tramitar la jubilació parcial. Així es dona un marge de temps perquè els candidats passin les oposicions i assumeixin la seva plaça, una cosa que en el global del procés pot allargar-se fins a dos anys.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya redueix les emissions de gasos al nivell més baix des de 1990
- Ciutat programada Roma, agafi el seu torn!
- «Situació epidèmica alta» Salut prorrogarà 15 dies més l’ús obligatori de mascaretes en centres hospitalaris i residències
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Transport irregular de viatgers Una batuda inèdita multa taxistes pirata i detecta conductors explotats a l’aeroport del Prat
