El nou reglament d’estrangeria facilita els contractes en origen
La Seguretat Social ja no fixarà una xifra màxima de professionals ni els sectors

Les empreses tindran més facilitats per anar a buscar treballadors als seus països d’origen després de la reforma del reglament d’estrangeria. Tant de manera permanent com per temporades. La norma publicada dimecres al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) introdueix novetats que beneficiaran aquelles companyies que vulguin buscar empleats de manera temporal fora d’Espanya i afavorirà especialment les petites empreses, fins ara moltes vegades excloses d’aquesta via de contractació.
La reforma de la normativa elimina l’obligatorietat que el Govern fixi cada any quants professionals com a màxim i de quins sectors es poden contractar fora de l’espai Schengen. També pretén agilitzar la tramitació de les autoritzacions obligant les empreses a sol·licitar les autoritzacions de treball en paquets mínims de 10 llocs de treball.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA