Debat cap a les 37,5 hores setmanals
Dues de cada tres pimes hauran de contractar per reduir la jornada
Una enquesta de la patronal Pimec entre els seus associats assenyala que la meitat ja tenen problemes per trobar empleats

Dos de cada tres petits comerços hauran de contractar més personal si s’aplica la llei per reduir la jornada laboral a les 37,5 hores setmanals, tal com pretén el Govern. Així ho recull una enquesta realitzada per la patronal Pimec entre 341 dels seus associats del comerç, l’hostaleria i la restauració. Una majoria dels enquestats es queixen que, d’una banda, haurien de contractar més gent per reduir les seves jornades, però no els horaris d’obertura de les seves botigues, cosa que els implicarà més costos laborals; alhora que ara ja els costa trobar gent perquè treballi en les condicions que els ofereixen.
"L’actual proposta de reducció de jornada laboral posaria en risc la viabilitat de més de la meitat dels establiments de proximitat", afirma la patronal en un comunicat emès ahir. El Ministeri de Treball es troba actualment en la recta final de la negociació amb els agents socials per mirar de consensuar una norma que articuli aquesta reducció horària a les 37,5 hores setmanals. La pròxima reunió està prevista avui, a les quatre de la tarda. I, de moment, la patronal CEOE, que és la que seu a la taula de negociació d’àmbit estatal, s’ha mostrat contrària a recolzar-la.
Notícies relacionadesSense suport
Pimec, a qui la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, va anar a buscar per mirar de convèncer de les bondats de la norma, llança senyals de tampoc estar per la feina de recolzar-la.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?