Companyia familiar d’alimentació
Frit Ravich preveu duplicar les vendes el 2030 i ampliar plantilla en 100 persones
L’empresa es fixa com a objectiu una facturació de 600 milions d’aquí a cinc anys
El pla estratègic reforça l’aposta per la innovació

Frit Ravich trepitja l’accelerador. La firma familiar especialitzada en l’elaboració de patates fregides snacks i fruita seca s’ha marcat en el seu pla estratègic arribar als 600 milions d’euros en vendes el 2030, el doble de la seva facturació de l’any passat, que va ser de 302 milions. Amb aquest nou full de ruta, la companyia, la consellera delegada de la qual, Judit Viader, va rebre la setmana passada el CaixaBank Premi Empresària 2024, busca "mantenir-se com a referent en productes i solucions de snacking de qualitat per als diferents moments de consum".
Aquest creixement s’abordarà mitjançant el desenvolupament de les marques pròpies a tots els canals en els quals opera i apostant per ser un distribuïdor global en el sector de l’snacking en l’àmbit nacional. Tot això serà possible gràcies a una inversió per ampliar la capacitat de producció que suposarà una ampliació de plantilla de 100 persones l’any que ve. Gran part de les noves incorporacions d’empleats seran a la seu central, incloent posicions clau per liderar projectes en tecnologia, digitalització i robotització.
En els últims anys, l’empresa ha reforçat la seva estructura amb perfils d’enginyeria, tecnologies de la informació i experts en data essencials per impulsar projectes estratègics. La consellera delegada de l’empresa va explicar que "al llarg d’aquests 60 anys, la visió de la família Viader sempre ha sigut invertir per continuar creixent i oferir productes de la qualitat més gran possible als consumidors, garantint un servei excepcional als nostres clients i creant oportunitats perquè els nostres col·laboradors prosperin".
Creixement sostenible
Gràcies a l’aposta per la reinversió, Frit Ravich ha pogut consolidar un model de creixement sostenible, "cosa que avui li permet fixar-se objectius tan ambiciosos com duplicar les vendes, recolzaant-se en una estructura empresarial ferma i preparada per afrontar els reptes del futur", destaca. Frit Ravich compta actualment amb una plantilla de 1.200 persones, 700 d’elles en la seu central de Maçanet de la Selva (Girona) i la resta distribuïdes entre les 38 delegacions comercials del territori nacional i la filial a França.
La companyia destaca la seva nova unitat de negoci Frit Data Solutions, un model de negoci innovador basat en la comercialització de dades i serveis analítics a través d’una plataforma digital d’eficiència comercial per al canal independent. Amb seu a Maçanet de la Selva, la companyia va ser fundada el 1963 per Josep Maria Viader, actual president, i està dirigida des de 1997 per Judith Viader, que va agafar el relleu generacional de l’empresa liderant l’expansió de negoci i el desenvolupament de la marca i la distribució. L’empresa compta amb més de 4.000 referències, 800 d’elles de marca pròpia, atén més de 50.000 punts de venda setmanalment i gestiona 3.700 comandes cada dia. L’organització ocupa un equip de 1.200 professionals, 700 d’ells en la seu central de Maçanet de la Selva i la resta distribuïts entre les 38 delegacions comercials del territori nacional i la filial a França.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- Mesures per al curs vinent Educació restringirà encara més l’ús de mòbils i pantalles als centres
- Els judicis del procés L’Audiència de Barcelona amnistia 35 processats pels preparatius de l’1-O
- Troballa científica Una dama, un capellà i un crim medieval: Cambridge resol un assassinat 700 anys després
- Memòria democràtica Les entitats memorialistes proposen un edifici alternatiu per allotjar la policia de la comissaria de Via Laietana
- Eina informàtica Una desena de municipis de Barcelona i Madrid s’alternen al podi dels de més renda d’Espanya
- CAS KOLDO El missatge de Santos Cerdán a Koldo que apunta a una manipulació de les primàries de 2014: "Sense que et vegi ningú poses les dues paperetes"
- Cinc platges de la Costa Brava per gaudir abans de l'arribada de l'estiu