Holaluz arriba a un acord amb els fons Axon i Geroa
La companyia abandona els seus plans d’iniciar accions legals i assegura que dos independents cobriran les vacants al consell
Els fundadors d’Holaluz, Carlota Pi, Oriol Vila, Ferran Nogué i Carlos Leg, han arribat a un acord amb els fons Axon Partners i Geroa Pentsioak per ratificar l’acabament de l’acord d’accionistes que va firmar en el moment de la sortida a la borsa i que la societat va resoldre en la junta d’accionistes del 3 de juliol.
Aquest pacte donava dret a Axon i Geroa a nomenar dos consellers dominicals, unes vacants que ara passaran a ser ocupades per dos independents, que seran "persones de reconegut prestigi". El seu nomenament es farà per cooptació per part del consell, a proposta de la Comissió de Nomenaments i Retribucions, amb l’aprovació posterior en la junta d’accionistes. Després d’aquesta mesura hi haurà tres consellers dominicals i quatre d’independents.
En el marc d’aquest acord, i una vegada analitzats els fets en què es va fundar la decisió d’exercir l’acció social de responsabilitat i facilitades les oportunes explicacions per Axon i Geroa, la societat i els accionistes fundadors proposaran votar en l’esmentada junta "el no exercici de l’acció social de responsabilitat, a l’entendre’s les motivacions i raons de les actuacions realitzades pels accionistes financers".
En la junta de juliol es va obrir la possibilitat d’emprendre accions legals contra els consellers d’Axon Capital i Geroa Pentsioak pels danys patrimonials causats a l’empresa al no avalar els comptes del 2023. Ara, l’acord segellat preveu que el consell d’administració inclourà en la junta "una proposta d’acord consistent a revocar l’acord relatiu a l’acció social i no presentar cap acció social de responsabilitat contra els accionistes financers".
Concentrar-se en el futur
Tant la societat com els accionistes financers i els fundadors han manifestat la seva satisfacció a l’haver arribat a aquest acord "en interès d’Holaluz" i esperen que permeti unir tots els esforços en el desenvolupament de l’activitat i la bona marxa de la companyia. La presidenta de la companyia, Carlota Pi, remarca que aquest acord permet a Holaluz concentrar-se en el futur i "continuar dotant-la de l’estabilitat corporativa necessària per seguir endavant amb el pla de negoci".
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Disrupció tecnològica «Els artistes plàstics estan fotuts»: la intel·ligència artificial posa cap per avall el sector de la publicitat
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
