Holaluz arriba a un acord amb els fons Axon i Geroa
La companyia abandona els seus plans d’iniciar accions legals i assegura que dos independents cobriran les vacants al consell

Els fundadors d’Holaluz, Carlota Pi, Oriol Vila, Ferran Nogué i Carlos Leg, han arribat a un acord amb els fons Axon Partners i Geroa Pentsioak per ratificar l’acabament de l’acord d’accionistes que va firmar en el moment de la sortida a la borsa i que la societat va resoldre en la junta d’accionistes del 3 de juliol.
Aquest pacte donava dret a Axon i Geroa a nomenar dos consellers dominicals, unes vacants que ara passaran a ser ocupades per dos independents, que seran "persones de reconegut prestigi". El seu nomenament es farà per cooptació per part del consell, a proposta de la Comissió de Nomenaments i Retribucions, amb l’aprovació posterior en la junta d’accionistes. Després d’aquesta mesura hi haurà tres consellers dominicals i quatre d’independents.
En el marc d’aquest acord, i una vegada analitzats els fets en què es va fundar la decisió d’exercir l’acció social de responsabilitat i facilitades les oportunes explicacions per Axon i Geroa, la societat i els accionistes fundadors proposaran votar en l’esmentada junta "el no exercici de l’acció social de responsabilitat, a l’entendre’s les motivacions i raons de les actuacions realitzades pels accionistes financers".
En la junta de juliol es va obrir la possibilitat d’emprendre accions legals contra els consellers d’Axon Capital i Geroa Pentsioak pels danys patrimonials causats a l’empresa al no avalar els comptes del 2023. Ara, l’acord segellat preveu que el consell d’administració inclourà en la junta "una proposta d’acord consistent a revocar l’acord relatiu a l’acció social i no presentar cap acció social de responsabilitat contra els accionistes financers".
Concentrar-se en el futur
Tant la societat com els accionistes financers i els fundadors han manifestat la seva satisfacció a l’haver arribat a aquest acord "en interès d’Holaluz" i esperen que permeti unir tots els esforços en el desenvolupament de l’activitat i la bona marxa de la companyia. La presidenta de la companyia, Carlota Pi, remarca que aquest acord permet a Holaluz concentrar-se en el futur i "continuar dotant-la de l’estabilitat corporativa necessària per seguir endavant amb el pla de negoci".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se