Leventon anuncia 121 acomiadaments a Sant Esteve Sesrovires

L’empresa Leventon ha comunicat als seus treballadors l’inici d’un expedient de regulació d’ocupació (ero) per acomiadar 121 treballadors del centre ubicat a Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat). La firma ha decidit implementar una "discontinuació de la fabricació dels seus productes per a la infusió intravenosa d’un sol ús", segons un comunicat. És a dir, deixarà de produir a Sant Esteve, acomiadarà 121 de 129 treballadors i, de facto, tancarà la fàbrica, segons apunten fonts sindicals consultades.
Leventon és una companyia internacional que està dedicada a la investigació i el desenvolupament i a la producció i comercialització de dispositius mèdics d’un sol ús. Aquesta firma és subsidiària del fabricant de material hospitalari WertenLife, propietat d’una de les branques de la família Rubiralta, la que es va desvincular del grup siderúrgic Celsa uns anys abans que l’acabessin adquirint els seus fons creditors).
"Ja no són competitius"
Notícies relacionadesEl centre afectat pel seu expedient s’ubica al polígon Can Margarit III Logistics Centre, al qual va arribar de la mà de la immobiliària australiana Goodman –que gestiona, entre molts d’altres, el solar de Zona Franca on s’ha instal·lat recentment el fabricant de cotxes xinesos Chery- i en el qual ocupa uns 10.000 metres quadrats, segons va fer públic el 2017, quan la Generalitat va participar en l’acte inaugural de l’edifici.
La direcció ha considerat que els productes que fabricaven fins ara a Sant Esteve Sesrovires, "malgrat la seva llarga trajectòria" al mercat, ja no són "competitius" i això "ha portat l’empresa a prendre aquesta decisió". Segons fonts sindicals la companyia feia dos mesos que mirava de vendre la fàbrica a potencials compradors, però al no aconseguir tancar un acord ha acabat activant la via de l’acomiadament col·lectiu. El període de consultes finalitzarà a finals de juliol.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tribunals Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Església Lleó XIV nomena el barceloní Daniel Palau nou bisbe de Lleida