Automoció
Griffiths dimiteix com a president de la patronal espanyola de l’automòbil
El president de Seat deixa el càrrec al capdavant d’Anfac molest per la inacció del Govern en favor de l’electrificació

Fins aquí hem arribat. Això és el que el president de Seat i fins avui màxim responsable de la patronal de l’automòbil a Espanya, Wayne Griffiths, va comunicar a la junta directiva d’Anfac (Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions): la seva dimissió com a president. El màxim responsable del sector va decidir posar punt final a la seva presidència de l’associació i va presentar la seva renúncia davant la "inacció del Govern en favor de l’electrificació".
Wayne Griffiths, que al desembre va renovar el seu mandat com a president d’Anfac, se’n va molest amb l’actitud del Govern i la falta de perspectiva per al desenvolupament i la implementació del vehicle elèctric. Fa temps que ho diu: "No hi ha pla b". I de raó no li’n falta. "Al desembre vaig renovar perquè el Govern es va comprometre a ser un aliat del sector, i a posar en marxa ràpidament mesures concretes i eficaces. En el Fòrum Anfac del febrer, el president del Govern també es va comprometre a revisar el pla Moves i a impulsar la infraestructura de recàrrega. Aquestes mesures no han arribat. I per això estic decebut, perquè ara toca accelerar, no frenar". Per això va dir: "Fins aquí hem arribat". No és un estira-i-arronsa, és una realitat sagnant. Amb un mercat elèctric del 4,8% poc es pot avançar cap a la descarbonització.
Pel president de Seat, "Espanya ha de millorar la infraestructura pública de recàrrega i facilitar la compra de cotxes electrificats amb un pla d’incentius fiscals que permeti cobrar l’ajuda en el moment de la compra".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE