El Banc d’Espanya diu que l’oferta és l’única solució per a l’habitatge

El governador del Banc d’Espanya, Pablo Hernández de Cos, va ressaltar ahir que Espanya pateix un "problema d’accessibilitat" a la vivenda i que l’única manera de solucionar-lo és augmentar els immobles disponibles. "Qualsevol mesura que no vagi en la direcció d’incentivar i promoure l’oferta, també des del sector públic, no resoldrà el problema. I a més crec que és molt important prendre-s’ho molt seriosament des de ben aviat, perquè tots sabem els desfasaments que hi ha en la construcció: es pot pretendre, però no s’aconseguirà, tancar la bretxa entre la demanda i l’oferta en un interval molt curt de temps, calen anys", va advertir en una conferència organitzada pel Círculo Ecuestre a Barcelona.
Tot i que no ho va apuntar de forma expressa, el missatge va sonar a una refutació de les polítiques dedicades a limitar les pujades de preus del lloguer, com les contemplades per la recent llei estatal d’habitatge per a les zones tensades, que de moment només Catalunya aplica. L’abril de l’any passat, Hernández de Cos ja va alertar que l’esmentada norma "pot acabar provocant l’efecte contrari al que es pretén".
Informe anual
Notícies relacionadesEl governador va reconèixer que el Banc d’Espanya està "preocupat" pel problema de l’habitatge, fins al punt de dedicar-li un capítol en el seu imminent informe anual. Al contrari que en altres moments, no li preocupa el seu impacte en l’estabilitat financera, ja que els bancs estan concedint les hipoteques amb "condicions molt prudents", sinó l’impacte social i econòmic.
Hernández de Cos va avançar que l’informe també inclou una anàlisi sobre l’impacte de les mesures del Govern per retardar l’edat efectiva de jubilació. Va assegurar que "alguna efectivitat" han tingut, però insuficients per cobrir el dèficit futur del sistema que suposa la decisió del Congrés de vincular les pensions a la inflació.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident