La renda bàsica agrària de la Generalitat no és prou per als agricultors

"Està bé que proposin mesures estructurals, però els nostres problemes s’estan produint ara i ara necessitem les solucions". La reflexió, a les portes de la sala de plens del Parlament, la feia dimarts a última hora Joan Caball, coordinador nacional d’Unió de Pagesos (UP), després de seguir durant gairebé quatre hores la sessió monogràfica que la Cambra catalana va dedicar a la situació del sector primari. "El que els demanàvem eren solucions possibilistes, no promeses per a un futur que encara hem de veure si arribarà", prosseguia Caball, visiblement decebut amb les intervencions que havien fet els polítics en el ple.
Una renda bàsica agrària, perquè els joves puguin guanyar-se la vida del camp i es garanteixi així el relleu generacional. Una distribuïdora pública que adquireixi els aliments produïts pels pagesos a preus justos. Un sistema d’assegurances agràries propi si no s’aconsegueix una reforma de l’actual Agroassegurança. Són alguns dels compromisos que es van escoltar al Parlament i que van deixar més aviat freds els dos centenars d’agricultors que van seguir els discursos concentrats al parc de la Ciutadella.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV