Fira de Barcelona negocia un contracte de gestió amb el circuit de Montmeló

L’objectiu de la mesura impulsada pel Govern és poder habilitar les instal·lacions també per a fires, congressos, concerts i altres esdeveniments

Fira de Barcelona negocia un contracte de gestió amb el circuit de Montmeló

A. S.

3
Es llegeix en minuts
A. S.

Circuit Barcelona-Catalunya, controlada per la Generalitat, negociarà un contracte de gestió amb Fira de Barcelona. El Govern va autoritzar ahir aquestes negociacions per concretar les condicions del contracte d’arrendament de l’explotació i la gestió de les instal·lacions, que, com a màxim, hauria de tenir una durada de 20 anys, segons fonts coneixedores dels detalls. Aquesta decisió, que es produeix uns mesos després que Madrid fos elegida per celebrar grans premis de F-1 a partir del 2026, tot i que diverses fonts asseguren que la idea es va començar a madurar fa gairebé dos anys, s’inclou en el pla estratègic del circuit aprovat l’octubre del 2022. En aquest s’establia la millora de l’eficiència en la gestió, reforçar l’aposta per la digitalització, convertir-se en referent de la sostenibilitat, intensificar l’arrelament territorial i diversificar l’activitat.

L’Executiu persegueix optimitzar l’explotació de les instal·lacions perquè deixin de ser exclusivament concebudes per a les grans competicions del motor mitjançant nous models de negoci relacionats amb les fires i els congressos, l’oci saludable, els grans concerts i esdeveniments culturals i de la indústria de la mobilitat sostenible.

Fira de Barcelona, que també gestiona el Centre de Convencions Internacional de Barcelona, és "una de les millors plataformes per als negocis, la promoció comercial i del teixit industrial, la projecció internacional de les empreses, l’intercanvi de coneixement i l’atracció de talent, segons el Govern.

Equilibrar balanços

El possible lloguer de la gestió no afectarà la titularitat dels actius ni dels contractes de fórmula 1 i MotoGP, que continuaran sent propietat del Circuit de Catalunya. La mesura, al seu torn, permet equilibrar el balanç de l’empresa i capitalitzar les aportacions realitzades per la Generalitat i l’empresa pública Avancsa durant els últims anys. D’aquesta manera la participació de l’Administració catalana s’incrementarà fins a l’entorn del 84%. El RACC passarà a tenir-ne el 14,44%, i l’Ajuntament de Montmeló, el 5,55%.

Per a la Fira aquest encàrrec suposa un repte "il·lusionant" i una responsabilitat, en cas que s’acabi concretant, segons fonts pròximes. L’entitat presidida per Pau Relat manifesta la seva disponibilitat per assumir la gestió d’aquesta infraestructura de primer nivell mundial, portar a terme el seu pla d’empresa, promoure el màxim d’activitats, així com potenciar els elements de digitalització i sostenibilitat. L’organisme compta amb gran experiència en l’organització i gestió d’esdeveniments.

El circuit compta des de l’any passat amb Oriol Sagrera, secretari general de la Conselleria d’Empresa i Treball, com a conseller delegat. El nomenament de Sagrera es va emmarcar en un objectiu d’accelerar la transformació del circuit. L’objectiu era fer la instal·lació més sostenible ambientalment i econòmicament, "amb una clara aposta per la digitalització i la diversificació de les activitats". Es tractava de convertir-la en una infraestructura clau per a la indústria de l’automoció, la innovació i la captació de talent.

Estrena al juny

Notícies relacionades

Per contrarestar l’efecte de l’entrada de Madrid a la F-1, el circuit accelera amb les seves obres, amb un ambiciós projecte que ja està en marxa i que preveuen estrenar amb magnificència en el pròxim Gran Premi d’Espanya (21-23 juny). La joia de la corona és un espectacular edifici a la recta posterior, que travessarà la pista a l’altura dels revolts 9 i 10 i que els responsables de la instal·lació defineixen com una "obra icònica".

L’edifici, amb el nom de Circuit Rooftop, tindrà tres plantes i terrassa, s’elevarà 16 metres per sobre de l’asfalt, amb espais d’hospitalitat exclusius i zona de pas per a persones amb mobilitat reduïda. La terrassa oferirà una vista privilegiada de la frenada del revolt 10, la zona de l’Estadi i part de la recta principal. Al marge de F-1 i MotoGP, l’edifici tindrà usos alternatius i està especialment pensat per a les presentacions de cotxes, ja que s’hi instal·larà un muntacàrregues que permetrà pujar-los fins a la terrassa. El pla estratègic del Circuit contempla una inversió de 50 milions de fons públics.

Temes:

Barcelona Govern