El ple del TC revisarà la llei catalana de pisos turístics
El ple del Tribunal Constitucional revisarà el decret llei de la Generalitat sobre vivendes d’ús turístic, a l’admetre a tràmit el recurs d’inconstitucionalitat promogut per més de 50 diputats del Grup Parlamentari Popular al Congrés.
Amb el decret impugnat, la Generalitat va modificar la regulació que afecta els pisos d’ús turístic per frenar-ne l’expansió i fins i tot reduir-ne el parc existent, després de comprovar que on hi ha moltes vivendes destinades a aquest ús n’hi falten per a la població local o arriben a preus prohibitius.
Notícies relacionadesEl decret llei de Territori estableix que els tenidors d’una llicència de pis turístic deixaran de disposar-ne de forma permanent i n’hauran d’aconseguir una de nova en els pròxims cinc anys per mantenir-la. Fins ara n’hi havia prou amb un comunicat. Cada cinc anys hauran de renovar-la i, en funció de la localitat, això els pot costar més o menys. També podran ser eliminades. La norma afecta 262 municipis que sumen 95.000 dels 102.000 pisos turístics que hi ha a Catalunya.
Els diputats del PP al·leguen que la norma xoca amb diversos articles de la Constitució, com el que garanteix el dret de propietat, el d’igualtat i el de seguretat jurídica. També afirmen que envaeix competències estatals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- Una investigació Com va descobrir l’autoritat suïssa la fortuna de Bárcenas, de 48,2 milions d’euros el 2010
- El drama de la migració El Govern ressitua gairebé un miler de menors en diverses comunitats
- Les morts de migrants a les costes espanyoles baixen de 10.000 a 3.000
